دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : 32880
منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد:

صادرات ۲۰ تن پنبه از قم به عراق/ برداشت ۱۱۰۰ تن گردو

قم نيوز : قم نگار: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از صدور مجوز صادرات ۲۰ تن محصول پنبه به کشور عراق خبر داد.
صادرات ۲۰ تن پنبه از قم به عراق/ برداشت ۱۱۰۰ تن گردو
به گزارش قم نگار، رضا وکیل اظهار با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای ۱۰ باب کارخانه پنبه پاک کنی در قم، اظهار داشت: دو نفر از کار‌شناسان اداره کل پنبه وزارت جهاد کشاورزی از مزارع و کارخانجات پنبه پاک کنی استان قم بازدید به عمل آوردند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد اداره حفظ نباتات بیان داشت: جلسات کمیته فنی حفظ نباتات با حضور کلیه کار‌شناسان مربوطه برگزار و امور مربوط به طرح IPM و شبکه‌های مراقبت خصوصی و دولتی پیگیری شد.

وی افزود: ردیابی آفات و بیماری‌های قرنطینه داخلی در سطح ۷ هزار و ۹۶۳ هکتار و ساماندهی فروشندگی‌های غیر مجاز سموم در سطح استان با همکاری نظام مهندسی از دیگر اقدامات این اداره به شمار می‌رود.

برداشت ۱۱۰۰ تن گردو در استان قم
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی افزود: برداشت محصول گردو در سطح ۱۱۰۰ هکتار از باغات گردو در استان قم با عملکرد هزار کیلوگرم در واحد سطح به پایان رسید و حدود یک هزار و ۱۰۰ تن محصول گردو در قم تولید شد.

وکیل بیان داشت: برداشت محصول فندوق نیز در سطح حدود ۲۷۵ هکتار از باغات استان قم با عملکرد حدود یک هزار کیلو به پایان رسید.

وی همچنین از صدور مجوز صادرات ۲۰ تن محصول پنبه به کشور عراق خبر داد و افزود: برداشت زیتون کنسروی از باغات زیتون در سطح ۷۰ هکتار و محصول پسته در سطح حدود ۳ هزار هکتار از باغات بارور پسته استان آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد اداره زراعت این سازمان، تصریح کرد: عملیات بوجاری و فرآوری بذور گندم و جو و نظارت مستمر به آن توسط کار‌شناسان این معاونت در حال انجام است.

وی از تشکیل جلسات کمیته‌های فنی بذر و کود و برنامه ریزی برای کشت پائیزه خبر داد و افزود: همکاری با کار‌شناسان ثبت و گواهی بذر مرکز تحقیقات از پروسه فراوری بذور، انجام مکاتبات و اقدامات لازم جهت تهیه اراضی مرغوب کشاورزان جهت کشت بذور مورد نیاز سالهای آتی استان و بازدید از مزارع کشاورزان به صورت مستمر از جمله اقدامات دیگر این اداره است.

وکیل از بازدید از مزارع ذرت و بررسی مسائل و چگونگی پیشرفت طرحهای الگویی و نظارتی خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم جهت تهیه و توزیع بذر کلزا و همچنین بذور جدید و وارداتی آن به عمل آمده و نظارت لازم بر کاشت مزارع کلزا نیز در حال انجام است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره اقدامات صورت گرفته توسط اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی، افزود: بازدید آموزشی رابطین مکانیزاسیون از شرکت ماشین برزگر همدان و کارگاهای شرکت، بازدید از مراکز در رابطه با پلاک گذاری و ایجاد پرونده‌های پلاک گذاری، برگزاری جلسه با مدیر عامل شرکت ماشین برزگر همدان در رابطه با آبیاری تیپ و ادوات کاشت آن، شرکت درکمیسیون تسهیلات بانکی و تصویب پرونده متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون، برگزاری بازدید‌های منطقه‌ای و فنی با پلیس راهور قم در خصوص پلاک گذاری ماشین‌های کشاورزی، پیگیری تمدید پروانه‌های مکانیزاسیون کشاورزی و پیگیری پرونده‌های راننده حرفه‌ای و صدور کارت شناسایی رانندگان حرفه‌ای از جمله اقدامات این اداره به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcawane.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما