سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : 32888
آیت‌الله سید احمد خاتمی:

نباید بگذاریم امام هادی(ع) غریب بماند / حادثه منا قلب امام عصر (عج) را جریحه‌دار کرد

قم نيوز : قم نگار: عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نباید امام هادی (ع) غریب باشند گفت: با توجه به حادثه منا کشور به معنای واقعی داغ‌دار است ولی در سال‌های دیگر نباید مراسم‌های ولادت یا شهادت امام هادی (ع) غریبانه برگزار شود.
نباید بگذاریم امام هادی(ع) غریب بماند / حادثه منا قلب امام عصر (عج) را جریحه‌دار کرد
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سید احمد خاتمی دوشنبه شب طی سخنانی در مراسم جشن ولادت امام هادی (ع) که با حضور طلاب و فضلا همچنین برخی از اساتید حوزه در موسسه پیام امام هادی (ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه دو یادگار مهم امام هادی (ع) زیارت جامعه کبیره و زیارت امیرالمومنین(ع) است، گفت زیارت امیرالمومنین امام هادی مربوط به روز غدیر است و یادگاری ارزشمند از این امام همام است.

وی بیان کرد: در این زیارت سیره امام علی (ع) از نگاه قرآن کریم توسط امام هادی به زیبایی تشریح شده است و این زیارت بسیار ارزشمند است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایاتی که از امام هادی (ع) به یادگار مانده است اظهار کرد: این روایات در موسوعه امام هادی گردآوری شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام هادی (ع) نظام نمایندگی امامت را شکل دادند گفت: البته فرصت شکل دادن چنین نظامی برای دیگر ائمه مهیا نشده بود.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: امام جواد، امام هادی و امام حسن عسکری علیهما السلام در تلاش بودند که با شکل دادن به نظام وکالت زمینه دوران غیبت امام عصر(عج) را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص برگزاری مراسم‌های ولادت امام هادی(ع) باید با برخی از بزرگان و هیئت‌های مذهبی هماهنگی‌های صورت گیرد ادامه داد: امیدواریم که در ۱۰ مسجد شهر قم مراسم‌های با شکوه ولادت امام هادی(ع) برگزار می‌شو.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نباید امام هادی(ع) غریب باشند، گفت: البته در شرایط کنونی با توجه به حادثه خونین منا، شاهد شرایط خاصی هستیم و کشور در شرایط کنونی به معنای واقعی داغ‌دار است ولی در سال‌های دیگر نباید مراسم‌های ولادت یا شهادت امام هادی(ع) غریبانه برگزار شود.

وی با بیان اینکه حادثه منا قلب امام عصر(عج) را جریحه‌دار کرده است گفت: بسیاری از مفقودین حادثه از جانباختگان هستند و سعودی‌ها به دنبال این هستند که اجساد را به سرعت دفن کنند و اگر چنین اقدامی صورت گیرد داغ ماجرا بسیار بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcivvap.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما