چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 32904
هواپیما‌ها و تانک‌های پیشرفته آمریکایی در اجاره سعودی‌ها است

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: آل‌سعود با جنگ یمن به تامین منافع اقتصادی و سیاسی آمریکا کمک می‌کند‌

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: آمریکا با ترغیب آل‌سعود در حمله به یمن، ۳ منفعت اقتصادی، تضعیف عربستان و نابودی کشورهای اسلامی را در برنامه دارد.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: آل‌سعود با جنگ یمن به تامین منافع اقتصادی و سیاسی آمریکا کمک می‌کند‌
به گزارش قم نگار، آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای فاجعه مِنا اظهارداشت: سئوالی در مورد این مصیبت می‌پرسند که در این شرایط مراسم عید غدیر را چه کنیم؟ این مراسم باید برگزار شود اما ثواب آن به کشته‌شدگان مِنا هدیه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام اکرام مؤمن را واجب می‌داند، افزود: این اکرام از روش‌های مختلف انجام می‌شود. این از امور مسلم است. اما شارع مقدس تنها به اصل اکرام اشاره نکرده و شاخه‌های آن را هم می‌گوید. به‌طور مثال کمک به نیازمندان و منت‌گذاری به‌خاطر این کمک اجر آن را از بین می‌برد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مسئله یمن گفت: کجا اجازه می‌دهند که مسلمانی خانه مسلمان دیگر را خراب کند باید ببینیم هدف چیست؟ آیا حکومت بر آن‌ها به هر قیمتی ممکن است؟

وی گفت: آمریکایی‌ها ۳ کلاه بر سر عربستان سعودی گذاشته‌اند. اول آن‌ها را تشویق کردند و گفتند در صورتی که حمله‌ای قاطع به یمن داشته باشید آن‌ها عقب‌نشینی می‌کنند و اسم آن را طوفان قاطع گذاشتند. امروز ۶ ماه است به یمن حمله کرده‌اند و از این طوفان خبری نیست.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه سعودی‌ها در این مدت اموال زیادی از آمریکا گرفته‌اند، گفت: هواپیما‌ها و تانک‌های پیشرفته برای آمریکاست که در اجاره سعودی است.

مرجع تقلید شیعیان خاطر نشان کرد: آمریکا، سعودی‌ها را در اقدام دوم در جهان منفور کردند. وقتی خبر کشتار در مراسم عروسی و مدارس را داده‌اند، جهان از آن‌ها به نفرت می‌رسد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با این اقدامات، سعودی‌ها را ضعیف کردند تا از آن‌ها حرف شنوی داشته و تسلیم آن‌ها باشند افزود: اقدام سوم آمریکا این است که یک مملکت اسلامی را ویران کرده‌اند. آمریکایی‌ها اسلام را دشمن خود می‌دانند و برای تضعیف کشورهای اسلامی هر کاری می‌کنند. این جنگ ۱۰۰درصد ضرر است، باید دید آلسعود بیدار می‌شود یا خیر؟

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchkwnx.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما