يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 33054
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم خبر داد

عضویت بیش از 39 هزار نفر در کانون‌های مساجد استان قم

قم نيوز : قم نگار: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم گفت: 39 هزار نفر که ثبت نامشان را تکمیل کرده‌اند دارند در کانون‌های مساجد عضویت دارند درحالی که تعداد واقعی اعضا بیشتر این‌هاست.
عضویت بیش از 39 هزار نفر در کانون‌های مساجد استان قم
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام سعید روحانی شنبه شب در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت تابستان که با حضور استاندار، امام جمعه پردیسان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس و سایر مسئولین استان در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد گفت: استان قم دارای ۵۰۰ کانون فعال است که از این تعداد ۳۳۷ کانون طرح اوقات فراغت را اجرا کردند.

وی افزود: کانون‌های استان قم ۳۹ هزار عضو رسمی دارند در حالی که تعداد واقعی اعضا بیشتر این‌هاست.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با ارائه آمار فعالیت‌های کانون‌ها خاطرنشان کرد: کانون‌های ما در تابستان امسال ۱۶۵۰ حلقه معرفتی، ۵۱۲ کلاس قرآن، ۲۹۰ یادواره شهدا و ۲۰۹ برنامه تخصصی ویژه نماز برگزار کردند.

وی با اشاره به سه نوع تفاهم نامه تاکید کرد: گاهی ما به دلیل سخت گیری‌هایمان مورد انتقاد قرار می گیریم. ما سه نوع تفاهم نامه داریم که کانون‌ها با توجه به توانایی خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند. این تفاهم نامه‌ها عبارتند از کانون‌های پیشرو، پویا و فعال و میزان بودجه اختصاص داده شده به هرکدام از آن‌ها متناسب با فعالیتی است که از آن‌ها خواسته می‌شود بنا بر این سخت‌گیری ما بر اساس تعهدی است که کانون‌ها به ما می‌دهند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: اگر کانون‌ها کمتر از ۵۰ درصد فعالیت‌های تفاهم نامه را انجام دهند در مرحله اول مسئول کانون را تغییر می‌دهیم و در مرحله دوم کانون را منحل می‌کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت فرهنگی در مساجد توفیقی از جانب خداست و جای شکر و افتخار دارد چون همگی شاهد تاثیر شگرف کانون‌ها در کاهش معضلات اجتماعی، افزایش امنیت و بالا بردن سطح فرهنگ هستیم.

روحانی بیان کرد: مسئول کانون نباید به این بهانه که کار کردن با ۱۰۰جوان و نوجوان تاثیری در استان ندارد از فعالیت سر باز زند چرا که همین گروه‌های جوانان هستند که در مجموع می توانند در فرهنگ کشور تحول ایجاد کنند.

در پایان این مراسم پس از رونمایی از میثاق نامه کانون‌های مساجد، از مسئولین کانون‌های برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcee78x.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما