يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 33061
آیت‌الله خاتمی: جنایات 60 ساله آمریکا از یاد ملت ایران نمی‌رود

برجام هم تصویب شود، "نفرت از آمریکا" و شعار "مرگ بر آمریکا" به‌جای خود باقی می‌ماند

قم نيوز : قم نگار: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید جنایات آمریکا به صورت مستند بیان شود گفت: قضیه برجام هم تصویب شود نفرت از آمریکا و مرگ بر آمریکا به جای خود باقی می‌ماند و جنایات ۶۰ ساله آمریکا از یاد ملت ما نمی‌رود.
برجام هم تصویب شود، "نفرت از آمریکا" و شعار "مرگ بر آمریکا" به‌جای خود باقی می‌ماند
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سیداحمد خاتمی پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه که در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده شاه سید علی (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: ماه محرم و صفر فرصت طلایی برای نشر دین است که مبلغان علمداران این عرصه هستند، امروز فرصت مغتنمی برای نشر معارف اهل بیت (ع) است که باید از آن نهایت استفاده را کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم در مقطع کنونی چه رسالتی داریم، امروز سه مأموریت برعهده طلاب و مبلغان و امامان جمعه است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید برلزوم قاطعیت در برابر اهداف شوم دشمن بیان کرد: تحکیم عقائد یکی از رسالت‌های اصلی طلاب و مبلغان است، دشمنان با جنگ نرم عقائد جامعه ما را مورد هدف و هجوم خویش قرار داده‌اند که باید به دفاع از مبانی و اعتقادات خویش بپردازیم.

وی با بیان اینکه شیعیان دارای مبانی فکری و اعتقادی محکم و مستدلی هستند، گفت: ما ضمن اینکه طرفدار غدیر هستیم، حدیث غدیر را شناسنامه دین می‌دانیم.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مبلغان وظیفه دارند تا با توجه به سبک زندگی منطقه خود نیازهای دینی آن‌ها را رفع کنند، طلاب و مبلغان به تبلیغ چهره به چهره بپردازند و حرف‌های جوانان را گوش دهند و میان آن‌ها حضور داشته باشند. امروز همه به‌سوی مباحث خانوادگی رفته‌اند که باید در کنار این موضوع در زمینه‌های دیگر که نیاز جامعه است، برنامه‌ریزی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دفاع از انقلاب اسلامی یکی از رسالت‌ها و وظیفه‌های اصلی طلاب است، تاکید کرد: برخی معتقدند ما از انقلاب اسلامی گذر کرده‌ایم و نیازی به دفاع نیست که این تفکر اشتباه است. دفاع از انقلاب اسلامی یعنی دفاع از ولایت فقیه و مواضع مقام معظم رهبری و قانون اساسی که مبلغان باید به آن توجه کرده و در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی اهتمام داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی بابیان اینکه پس از موضوع برجام، مقام معظم رهبری بر خطر نفوذ دشمن تاکید کردند، گفت: یکی از موضوعاتی که مبلغان باید به آن توجه کنند، نشر فرهنگ ایمان به وعده‌های الهی است که امروز مقام معظم رهبری برآن تاکید دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مبلغان باید در تبلیغ سخن مستند بگویند، اظهار داشت: نباید هرحرفی را قبول کرد بلکه باید تلاش شود تا سخنان مستندی شنیده شود، فرهنگ سخنِ مستند نیاز جامعه امروز است که باید تلاش شود تا این فرهنگ در کشور جا بیفتد که قول سدید داشته باشیم، فضای مجازی سبب شده تا موضوعات بی‌اساس در کشور منتشر شود و برخی مشکلات را به‌وجود بیاورد.

وی با تاکید بر مقابله با اهداف استکبار اظهار داشت: فرهنگ نفرت از استکبار یکی از موضوعات مهم و اساسی است که باید به آن توجه شود که مقام معظم رهبری هم این موضوع را تاکید کرده‌اند. خداوند در قرآن‌کریم بر عدم دوستی با کفار تاکید کرده و نباید به بهانه‌های مختلف با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید جنایات آمریکا به‌صورت مستند بیان شود، گفت: قضیه برجام هم تصویب شود، "نفرت از آمریکا" و شعار "مرگ بر آمریکا" به‌جای خود باقی می‌ماند؛ جنایات ۶۰ ساله آمریکا از یاد ملت ما نمی‌رود. جنایاتی که در سوریه و یمن انجام می‌شود با چراغ سبز دولت آمریکا است، دولت آمریکا این موضوع را بداند که ما با هیچ دوستی با آن‌ها نداریم.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید پس از تصویب برجام هم دولت آمریکا دشمنی خود با ملت‌مان را ادامه می‌دهد، چون آن‌ها دین ندارند و بر عهدِ خویش پایبند نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم نشر فرهنگ عاشورا در جامعه افزود: فرهنگ عاشورا فرهنگ عزت و ذلت‌ناپذیری است و فرهنگ قرآنی و حیات است که طلاب و مبلغان باید در نشر این فرهنگ اهتمام داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر لزوم اثبات ولایت‌مداری در عمل، با بیان اینکه اساسی‌ترین فرهنگ، فرهنگ ولایت‌مداری و همراهی با ولایت است که این موضوع باید در عمل انجام شود، گفت: در فتنه ۸۸ دشمنان قصد داشتند فرهنگ ولایت‌مداری را بشکنند و به جایگاه مقام معظم رهبری خدشه وارد کنند که موفق نشدند و خودشان شکست خوردند و نابود شدند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccsxq1.2bq1e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما