جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 33182
دولت و مجلس اجازه نفوذ دشمن به کشورمان را ندهند

آیت‌الله حسینی بوشهری: ملت ایران انتظار داشت مجلس در قضیه برجام سنجیده‌تر عمل کند

قم نيوز : قم نگار: آیت‌الله حسینی بوشهری بااشاره به اینکه موضوع برجام سرنوشت طولانی داشت که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند مجلس در قضیه برجام حضور داشته باشد،‌ گفت: ملت ما از مجلس انتظار داشت در قضیه برجام سنجیده‌تر عمل کند.
آیت‌الله حسینی بوشهری: ملت ایران انتظار داشت مجلس در قضیه برجام سنجیده‌تر عمل کند
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به واقعه خونین منا اظهار داشت: حوادث منا به‌گونه‌ای بود که حج امسال تحت تأثیر قرار گرفت؛ حاجیان بی‌گناه زیادی جان خود را از دست دادند، حادثه منا بسیار سنگین و دلخراش بود که در آن چند صد زائر ایرانی دعوت حق را لبیک گفتند.

امام جمعه قم با بیان اینکه رژیم سعودی در قضیه منا مقصر است، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته در سرزمین حج شاهد اتفاقات ناگواری بودیم که دولت میزبان باید از قبل همه موضوعات را پیش بینی می‌کرد؛ این موضوع برخلاف پیش‌بینی‌ها انجام شد و رژیم آل‌سعود راه را بست و سبب کشته‌شدن حجاج شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دولت سعودی لیاقت برگزاری مراسم حج را ندارد، بیان کرد: رژیم آل‌سعود درگیر جنگ داخلی و جنگ با ملت‌های بی‌گناه در یمن وسوریه است و از موضوع حج غافل شده و با فرافکنی موضوع منا را قضا و قدر می‌داند؛ تاکنون هیچ عذرخواهی انجام نداده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ رهبری این گونه از ملت خود دفاع نمی‌کند که رهبر معظم انقلاب در موضوع منا به دفاع از مردم ایران پرداخت، گفت: همه ما دچار سردرگمی بودیم که در قضیه منا چه اقدامی انجام شود، اما در همین حال پیام مقام معظم رهبری سبب عزت ملت ایران شد و مردم احساس غرور کردند که چنین رهبری دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب برجام در مجلس اظهار داشت: موضوع برجام سرنوشت طولانی داشت که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند مجلس در قضیه برجام حضور داشته باشد اما روز یکشنبه جلسه مجلس، بسیار تلخ بود، ملت ما از مجلس انتظار داشت در قضیه برجام سنجیده‌تر عمل کند ولی سرانجام برجام در مجلس تصویب شد.

امام جمعه قم افزود: الزاماتی در مجلس برای دولت مطرح شد که امیدواریم عمل شود، در برداشتن تحریم‌ها دولت و مجلس پافشاری کنند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند از نفوذ فرهنگی، سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکایی‌ها جلوگیری شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: ما باکشورها مذاکره می‌کنیم اما نه با دولت آمریکا که هنوز هم در سخنان خود دشمنی با ملت ما را علنی نشان می‌دهد، مردم ما هوشیار و آگاه هستند و انتظار دارند دولت و مجلس هم اجازه نفوذ دشمن به کشورمان را ندهند.

وی همچنین در بخشی از سخنانش با اشاره به جایگاه تقوا در دین اسلام گفت: تقوا موضوعی است که سبب عاقبت به خیری انسان می‌شود و حیات ارزشمندی را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه قم افزود: اخوت و برادری در یک جامعه دارای آسیب‌هایی است که اگر به آن آسیب‌ها توجهی نشود، روح برادری از بین می‌رود، اگر مسئله برادری را در جامعه مطرح می‌کنیم باید نسبت به حقوقی که برادران ایمانی نسبت به یکدیگر دارند، توجه شود.

وی با اشاره به احادیث ائمه (ع) درباره لزوم توجه به برادران دینی بیان کرد: برادری در نظام ارزشی و حقوقی اسلام تنها شکل ظاهری و صوری و تشریفاتی ندارد، بلکه باید در عمل هم به وظایفی که وجود دارد توجه شود، امام صادق (ع) تاکید کردند که مومنان برادران یکدیگر هستند و اگر کسی برادر دیگری شد، باید راهنمای وی باشد و به او ظلمی نکرده و خلف وعده نکند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه جامعه اسلامی باید به ملت‌های مظلوم یمن و سوریه توجه کند، اظهار داشت: در جامعه دینی نباید به‌گونه‌ای باشد که عده‌ای در رفاه و گروهی دیگر در فقر باشند. امروز در سراسر جهان ملت‌های مسلمان دست یاری به سوی ما دراز کرده‌اند که باید به آن‌ها توجه کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: تقوا با همه ویژگی‌هایی که دارد، راهی را انتخاب می‌کند که وابستگی به دنیا در آن جایی نداشته باشد و تنها خداوند و رضای‌الهی مدنظر باشد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم عنوان کرد: از روز دوم محرم مصیبت‌ها آغاز می‌شود و در این روز امام حسین (ع) و کاروانش وارد کربلا می‌شوند، امام حسین (ع) فرمودند خدایا به تو پناه می‌برم از مصیبت کربلا از مصیبت بزرگی که گلوی علی اصغر (ع) با تیر بریده می‌شود و حضرت عباس (ع) در این مکان به شهادت می‌رسد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgxq9w.ak9w74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما