يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 33233

انتقاد استاندار قم از عملکرد بانک‌های خصوصی

قم نيوز : قم نگار: استاندار قم با انتقاد از بانک‌های خصوصی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی گفت: بانک‌های خصوصی باید منابع مناسبی را جذب کنند تا اینکه بازدهی بالا رود و معلوم شود که منابع در کجا مورداستفاده قرار می‌گیرد.
انتقاد استاندار قم از عملکرد بانک‌های خصوصی
به گزارش قم نگار، سومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.

این جلسه با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد ذاکری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، نصرالله بازوند مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان قم، سید مجتبی موسوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی استان قم و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

در این جلسه مصوبات مربوط به کمیته مالیات، کمیته تسهیلات بانکی، کمیته امور کارگری و کمیته تعاونی‌ها موردبحث و بررسی قرار گرفت.

احمد ذاکری بابیان اینکه نبود نیروهای متخصص مشکل عمده تولیدکنندگان استان قم است، اظهار داشت: این مشکل در شرکت‌های تولیدی در حال بررسی است و امید است باتدبیر مدیران و مسئولان استانی این مشکل رفع شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به سفر ریاست جمهوری و تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی افزود: منابع بانک‌های استانی به‌درستی تعریف‌نشده است و امید است ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با مصوبات صورت گرفته در رفع مشکلات کمک‌رسانی کند.

ذاکری بابیان اینکه واحدهای صنعتی از وام‌های با سود بالای بانک‌های خصوصی استقبال نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: باید مشاغل سخت و زیان‌آور تعیین و موردبررسی قرار بگیرند تا اینکه نارضایتی کارگرها و کارفرماها را نداشته باشیم.

وی افزود: درخواست بن کارگری و مزایای رفاهی و انگیزشی برای هر کارگر به رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای ارائه‌شده و امید است این درخواست به موقع موردبررسی قرارگرفته و پاسخ داده شود.

در ادامه نصرالله بازوند مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان قم با اشاره به اینکه در کل کشور ۱۴ میلیون نفر بیمه‌شده داریم، گفت: در استان قم ۲۳۶ هزار نفر بیمه‌شده داریم که از این میان در سال ۹۳، هفصد هزار نفر بازنشسته شده‌اند و این میزان نسبت به سال ۹۲ سی درصد کاهش داشته است.

در پایان این جلسه سید مهدی صادقی اظهار داشت: واحدهای تولیدی استان قم نیازمند تسهیل در روند امور بانکی هستند و واحدهای صنعتی و تولیدی باید هزینه‌های دولت را کاهش دهند.

استاندار قم با تأکید بر اینکه هدف واحدهای تولیدی بهبود فضای کسب‌وکار است، افزود: باید همه از ظرفیت‌های قانون و اختیاراتی که داریم استفاده کنیم تا اینکه تولید باکیفیت را برای استان داشته باشیم.

صادقی خاطرنشان کرد: باید کمیته دولتی برای بررسی مشاغل زیان‌آور تشکیل شود و در این زمینه میان کارفرمایان و کارگران تفاوت دیدگاه وجود دارد که تشکیل این کمیته می‌تواند از ایجاد اختلاف در این زمینه جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه باید برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی از روش‌ها و راه‌کارهای قانونی استفاده کنیم، گفت: در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم به دنبال حمایت از گروه خاصی نیستیم و تصمیم‌گیری درست در این کارگروه می‌تواند به مشکلات موجود درزمینهٔ تولید پاسخ دهد.

استاندار قم تأکید کرد: همه باید به‌منظور داشتن تولید باکیفیت و قیمت پایین از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم و تحقق این مسئله نیازمندهمگرایی میان مسئولان استانی، مدیران بانک‌ها و واحدهای تولیدی استان است.

استاندار قم با انتقاد از بانک‌های خصوصی در رفع مشکلات واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی باید منابع مناسبی را جذب کنند تا اینکه بازدهی بالا رود و معلوم شود که منابع در کجا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdsx0s.yt0ss6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما