دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : 33311
معاون سیاسی وزارت کشور:

هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات بی‌طرفی کامل را رعایت کنند

قم نيوز : قم نگار: معاون سیاسی وزارت کشور از مسئولان و هیئت‌های اجرایی و نظارت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خواست تا در برگزاری انتخابات، بی‌طرفی کامل را عایت کنند.
هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات بی‌طرفی کامل را رعایت کنند
به گزارش قم نگار، محمد حسین مقیمی عصر دوشنبه در جلسه شورای ادارای استان قم که در تالار معصومیه قم برگزار شد، با بیان اینکه تا پایان سال جاری دو انتخابات مهم را پیش رو داریم، اظهار داشت: امیدواریم شاهد حضور حداکثری و مشارکت پرشور و همچنین رقابت سالم داوطلبان باشیم تا مردم نمایندگان خود را در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنند.

وی بیان داشت: به عنوان مسئول ستاد انتخابات از مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان درخواست دارم تا همکاران و مسئولان برگزاری انتخابات در قم را در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور یاری دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی استان موظف به تأمین نیازهای برگزاری انتخابات هستند، افزود: انتخاباتی قانونمند است که ناظران و مجریان برگزاری قانون را به صورت کامل رعایت و بی‌طرفی را مراعات کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون مجریان و ناظران برگزاری انتخابات حق ندارند له یا علیه داوطلبان انتخابات سخن بگویند و هیئت‌های اجرایی و نظارت باید بی‌طرفی کامل را رعایت کنند.

امکانات دولتی در اختیار کاندیدا‌ها قرار نگیرد
مقیمی بیان داشت: مجموعه‌های دولتی باید مراقب باشند تا امکاناتشان در خدمت کاندیدا‌ها قرار نگیرد چرا که این عمل خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه مردم باید به بی‌طرف بودن مسئولان برگزاری انتخابات اطمینان داشته باشند، افزود: مسئولان استان از امروز باید مراقبت کنند تا امکانات دولتی در اختیار کسانی که احتمال کاندیدا شدن آنها وجود دارد قرار نگیرد.

معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: نشاط سیاسی و اجتماعی در زمان برگزاری انتخابات باید در جامعه وجود داشته باشد و احزاب و تشکل‌های سیاسی که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند مورد حمایت وزارت کشور هستند و می‌توانند جلسات خود را برگزار کنند.

مقیمی با بیان اینکه در کشور ایران همواره انتخابات در موعد مقرر خود برگزار شده است، افزود: انتخابات اخیر نیز به لحاظ شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای برای ملت و کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار است و برگزاری با شکوه آن اقتدارمان را در دنیا افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca6ene.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما