سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 33341
سرپرست سازمان ترافیک شهرداری قم:

عملیات اجرایی و نصب 25 پل عابرپیاده در قم آغاز شد

قم نيوز : قم نگار: سرپرست سازمان ترافیک شهرداری قم از آغاز عملیات اجرایی و نصب 25 پل عابر پیاده در قم خبر داد.
عملیات اجرایی و نصب 25 پل عابرپیاده در قم آغاز شد
به گزارش قم نگار، حسین شعبان‌زاده، اظهار داشت: به‌منظور افزایش ایمنی معابر و همچنین بالابردن سطح سلامت و آرامش تردد در معابر شهری پس از طی مراحل قانونی و انتخاب شرکت واجد شرایط از میان شرکت‌های حاضر در مناقصه که توان اجرای پلهای عابر پیاده را بر اساس استانداردهای لازم و مورد نیاز شهروندان داشتند، عملیات اجرایی و نصب ۲۵ پل‌ عابر پیاده در قم آغاز شده است.

مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری قم افزود: مکان نصب این پل‌ها بر اساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم و همچنین بررسی‌های میدانی که در چندین مرحله و طی ۶ ماه صورت گرفته مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه این پل‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال به اتمام می‌رسند، تصریح کرد: با توجه به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی جهت تامین کل هزینه انجام شده و به منظور اجرای بهتر و بازگشت هزینه‌های انجام شده توسط سرمایه گذار تمهیداتی سنجیده شده است که شرکت سرمایه گذار بتواند از فضا‌های تبلیغاتی عرشه پل‌ها نیز استفاده کند.

شعبان‌زاده تصریح کرد: ایمنی و آسایش شهروندان از اهداف اصلی سازمان ترافیک شهرداری قم است که به همین منظور سازمان با جذب سرمایه گذار نسبت به احداث و نصب این پل‌ها اقدام کرده است و در آینده نیز در نظر داریم پل‌هایی که از نظر تردد بیشترین آمار را دارند به سیستم پله برقی مجهز کرده که این امر جزء برنامه‌های آتی سازمان است.

سرپرست سازمان ترافیک قم عنوان کرد: ‌ یکی از مشکلات اجرای طرح در سطح شهر وجود معارضات برق، مخابرات و آب است که با برنامه ریزی مدون و زمان‌بندی شده این مشکلات مرتفع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ‌ با توجه به عرض معابر مورد نظر جهت نصب پل عابر پیاده در این مرحله از نصب تقریبا عرشه پل‌های نصب شده هزار و ۳۶ متر است که این میزان می‌بایست حداکثر ظرف مدت یکسال به بهره برداری برسد.

شعبان‌زاده گفت: مطالعه، طراحی، احداث، نصب و بهره برداری از پل عابر پیاده و امکانات شهری بخش کوچکی از کار است که توسط خدمتگزاران مردم در شهرداری به سر انجام رسیده است و بخش عمده باقیمانده، استفاده صحیح و درست شهروندان از این امکانات است که شهرداری به منظور حفظ و ارتقاء سلامت جامعه شهری و رفاه حال زائران و مجاوران حضرت معصومه (س) در سطح شهر تدارک می‌بیند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdfs0s.yt0so6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما