چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 33371
دو هفته پس از آزمایش موشک عماد

آمریکا نخستین بار در اروپا سامانه ضد موشک بالستیک آزمایش کرد

قم نيوز : قم نگار: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، این کشور و متحدانش دیروز (سه‌شنبه) در سواحل اسکاتلند به رزمایش مقابله با حملات موشک‌های بالستیک پرداخته‌اند.
آمریکا نخستین بار در اروپا سامانه ضد موشک بالستیک آزمایش کرد
به گزارش قم نگار، آمریکا در اروپا نخستین بار دست به رزمایش مقابله با حملات موشکی زد و آن را «نخستین نمایش توانمندی در اروپا» توصیف کرد.

بنا بر اعلام نیروی دریایی آمریکا، در این رزمایش که در سواحل اسکاتلند برگزار شد، نخستین بار خارج از آمریکا از موشک «استاندارد بلاک آی ای» ساخته شرکت «ریتئون» برای هدف قرار دادن یک فروند موشک بالستیک در آسمان اروپا استفاده شد.

در این رزمایش، یک کشتی هلندی موشک هدف را ردیابی و اطلاعات آن را به «یو اس اس راس» از جمله کشتی‌های شبکه ناوبری «آگیس» نیروی دریایی آمریکا منتقل کرده است.

آمریکا، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا و انگلستان شرکت‌کنندگان در این رزمایش موشکی بودند.

هرچند این رزمایش اندکی پس از حمله روسیه به مواضع داعش با استفاده از موشک کروز دوربرد «کالیبر» و همچنین آزمایش موفق موشک بالستیک «عماد» از سوی ایران، برگزار شد، اما مقامات آمریکایی می‌گویند این رزمایش از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود.

«ریکی الیسون» بیانگذار گروه موسوم به «ائتلاف حمایت از دفاع موشکی» در مورد این تمرین به خبرگزاری رویترز گفته است که موفقیت این تست موجب می‌شود تا نیاز واشنگتن به حضور گسترده کشتی‌هایش در دریای مدیترانه کاهش یابد. به گفته وی، آمریکا می‌تواند از این پس برای دریافت اطلاعات لازم جهت دفاع موشکی، روی کشتی‌های کشورهای متحد خود، حساب کند.

استقرار سامانه‌های دفاع موشکی در اروپا، که واشنگتن به بهانه مقابله با توان موشکی ایران و کره شمالی در دستور کار دارد، یکی از موارد مورد اختلاف میان آمریکا و روسیه است. ایالات متحده می‌گوید با وجود توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، برنامه خود برای استقرار این سامانه‌ها، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgqw9w.ak9wu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما