چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 33376
منبع : خبرگزاری حوزه
در مراسم بزرگداشت آیت الله مویدی قمی مطرح شد:

زبان اعتراض جهان اسلام نسبت به فاجعه منا بسته است

قم نيوز : قم نگار: محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: آیت الله مؤیدی قمی عالمی وارسته‌ بود که عمر شریفش به علم، تقوی و خدمت گذشت و خدمات بسیاری را ارائه کرد که قابل شمارش نیستند.
زبان اعتراض جهان اسلام نسبت به فاجعه منا بسته است
به گزارش قم نگار، مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله محمد رضا مؤیدی قمی از اساتید حوزه علمیه قم و از جانباختگان فاجعه منا، عصر امروز در مسجد آبشار قم برگزار شد، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیات دوزدوزانی، مسجد جامعی، صلواتی، نمایندگان بیوت مراجع، اساتید و طلاب حوزه علمیه و جمعی از مردم قم حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین بحرینی سخنران این مراسم با اشاره به حرکت انسان از نقص به سوی کمال، گفت: گاهی حرکت جنبه فیزیکی و جسمی دارد و جسم از جایی به جای دیگر می‌رود و گاهی حرکت آن مکانیکی است، ولی حرکت از نقص به کمال جنبه روحی و نفسانی دارد و هنگامی انسان ثمره آن را می‌گیرد که با هوای نفس مبارزه کند.

وی با بیان این که سنگ زدن به شیطان در رمی جمرات نمادی است از سنگ زدن به حرص و هوای نفس ابراز داشت: سنگ زدن به ستون، حکم و دستور خداست، اما احکام الله دارای بطن هستند.

محقق و پژوهشگر حوزه بیان کرد: پهلوان واقعی کسی نیست که کشتی بگیرد و دیگری را زمین بزند، بلکه کسی است که بتواند بر نفس و خواسته‌های نفسانی غلبه کند.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن خانه خدا و مراسم حج در یک سرزمینی با این همه مشکلات، به این دلیل است تا انسان سختی ببیند و نفس را در کمند قدرت عقل و دین قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین بحرینی تأکید کرد: پس از حادثه منا کشور ما عزادار شد و نسبت به این حادثه واکنش نشان داد ولی گویی برخورد دولتمردان جهان اسلام زبان و دهان ندارند که نسبت به این عمل اعتراض کنند.

وی عنوان کرد: آیت الله مؤیدی قمی روحانی وارسته‌ای بود که عمر شریفش به علم، تقوی و خدمت گذشت و خدمات بسیاری را ارائه کرد که قابل شمارش نیستند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند می‌فرماید عالمی که اهل دین و تقوی نیست و وابسته به دنیا است لذت مناجاتم را از او می‌گیرم ولی عالمی که اهل تقوی و مناجات است بیشترین لذت را از مناجات می‌برد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcb0fbf.rhbfzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما