چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 3347
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

مدارس قم تا پایان سال هوشمند می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: تعداد قابل توجهی از مدارس قم تا پایان سال جاری هوشمند خواهند شد.
مدارس قم تا پایان سال هوشمند می‌شوند
به گزارش قم نیوز، اکبر حیدری امروز اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در راستای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در حال شکل‌گیری است بحث هوشمند سازی مدارس است.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف سند تحول راهبردی نظام تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران، یکی از مواردی که باید به آن دقت شود به‌کارگیری روش‌های نوین تدریس است که مدرسه هوشمند جزو مهم‌ترین آنها است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: روش‌های فعلی تدریس، تعلیم و آموزش انتظارات نظام تعلیم و تربیت کشور را برآورده نمی‌کند و با ضعف‌هایی که دارد، نمی‌تواند نقش موثری در تربیت نسل جوان توانمند برای دنیای امروز ایفا کند، بنابر این ضرورت به‌کارگیری فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت امروز بسیار روشن است.

وی گفت: با توجه به تغییراتی که در روابط خانوادگی دانش‌آموزان اتفاق افتاده است، شیوه‌های انتقال وضعیت آموزش و تربیتی دانش‌آموزان باید از راحت‌ترین و آسان‌ترین روش‌های منطقی باشد که یکی از بهترین راه‌های آن کمک گرفتن از فناوری‌های نوین است.

حیدری ابراز داشت: استان قم نیز همزمان با سایر استان‌ها بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده و با تشکیل کارگروه‌های متعدد این طرح ارزشمند را پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در هر یک از این کارگروه‌ها وضعیت تعداد کلاس‌ها، جنسیت، مقطع تحصیلی و دیگر موارد مربوط به آموزشگاه بررسی می‌شود تا بهترین وضعیت برای تجهیز این مدارس مورد استفاده قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در جریان طرح هوشمند سازی مدارس کشور، وزارت آموزش و پرورش به هر استان دو میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است که تا امروز ۵۰۰ میلیون تومان از این بودجه به استان قم ابلاغ شده است.

وی ابراز داشت: امیدواریم با تحقق کامل این اعتبار، همچنین حمایت استانداری قم و استفاده از مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین مدرسه‌ساز، بتوانیم در سال جاری گام‌های مثبتی در تجهیز مدارس استان برداریم.

حیدری افزود: در حال حاضر تعداد محدودی از مدارس استان از این امکانات استفاده می‌کنند که عمدتا این تجهیزات با کمک والدین دانش‌آموزان خریداری شده است.

وی اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین مواردی که در مسیر هوشمند سازی مدارس باید به آن توجه شود، بهره‌گیری و استفاده بهتر معلمان و دانش‌آموزان از این وسایل است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم در حال حاضر با شیوه‌های مختلف مانند برگزاری جلسات توجیهی و برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره تولید محتوای الکترونیک، به‌کارگیری این روش آموزشی را ترویج می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: در نظام ارزشیابی که در حال حاضر در آموزش و پرورش در حال اجرا است، استفاده از ابزارهای هوشمند سازی مدارس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا معلمان و مدیران به استفاده از این تجهیزات تشویق شوند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.5apct1apybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما

نوید
خیلی خوب نبود باید خبر های بیشتری بیارید