قم نيوز : قم نگار: حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی در بازدید از نمایشگاه قاب قم که در مقابر گنبد سبز برپاست اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه در این مکان تاریخی باعث توجه اصحاب هنر خواهد شد و امیدواریم اینگونه اقدامات فرهنگی و هنری در قم استمرار بیابد.
بهره برداری فرهنگی و هنری از آثار تاریخی کار ارزشمندی است
به گزارش قم نگار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: استان قم ام القرای جهان اسلام است با ویژگی های تاریخی و زیارتی که دارد، برنامه ریزی های فرهنگی را می طلبد.
وی با بیان اینکه آثار تاریخی در قم دو بخش است گفت: بخشی از این آثار تاریخی از جمله حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مورد عنایت و استقبال مردم است که برای کسب معرفت و ثواب به این اماکن مشرف می شوند.
دانشی افزود: بخش دیگر آثار تاریخی در استان قم بناها و اماکن است که تحت شعاع حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران قرار گرفته است از این رو شناخت مردم و گردشگران نسبت به آثار تاریخی دیگر کم است.
وی با اشاره به اینکه معرفی آثار تاریخی کار گسترده فرهنگی را می طلبد گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده تعامل دراین زمینه است و می تواند برای استفاده مناسب فرهنگی و هنری از آثار تاریخی برنامه ریزی کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: برپایی نمایشگاه در آثار تاریخی می تواند با دو هدف نمایش تصاویر مختلف و معرفی یک بنای تاریخی و گردشگری صورت گیرد .
وی بر توسعه زیرساخت های گردشگری مذهبی در قم تاکید کرد و گفت: فرهنگ گردشگری در این شهر مقدس باید بر پایه آموزه های مذهبی و زیارتی انجام شود تا از این طریق گردشگران خارجی با آداب و رسوم این شهر و مباحث اسلامی آشنا شوند.
نمایشگاه قاب قم با هدف نمایش آثار تاریخی قم و گردشگری قم از دریچه دوربین عکاسان استان قم از جمله، امیر حسامی نژاد، محسن قائمی، حجت اله عطایی، مهدی مریزاد، احمد ظهرابی، محمد رفیعی موحد، حسین امامی، حسین قدیانی، فرزانه پیری به معرفی حدود ۵۰ مکان تاریخی و گردشگی قم پرداخته است.
این نمایشگاه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۴ در مقابر گنبد سبز قم پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcaeyne.49nea15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما