يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 33492
معاون اورژانس استان قم خبر داد:

ارائه خدمات درمانی و سرپایی به بیش از 2500 نفر توسط اورژانس قم

قم نيوز : قم نگار: معاون اورژانس استان قم از ارائه خدمات درمانی و سرپایی به 2 هزار و 837 نفر در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) توسط تیم اورژانس قم خبر داد.
ارائه خدمات درمانی و سرپایی به بیش از 2500 نفر توسط اورژانس قم
به گزارش قم نگار، مهدی فراهانی با اشاره به آمار مربوط به خدمات ارائه شده در تاسوعا و عاشورای حسینی توسط تیم اورژانس قم اظهارداشت: تیم‌های اورژانس استان خدمات درمانی خود را در محدوده‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و مسیر حرکت دسته‌های عزاداری ارائه کردند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به اینکه این خدمات با همکاری و مشارکت مدیریت درمان حرم حضرت معصومه (س) و هلال احمر استان انجام شد افزود: خدمات درمانی و سرپایی به ۲ هزار و ۸۳۷ نفر ارائه شد.

وی با بیان اینکه برخی مراجعان به دلیل وخامت حال به مراکز درمانی برای ادامه روند درمان منتقل شدند خاطر نشان کرد: خدمات تخصصی روزانه و روزمره اورژانس نیز در طی ۷۲ ساعت گذشته به مردم ارائه شده است.

فراهانی با اشاره به اینکه در ۷۲ ساعت گذشته ۴هزار و ۳۲۰‌تماس با مرکز اورژانس قم برقرار شده است تصریح کرد: ۷۶۰ مورد مامویت در این مدت انجام شده که ۵۶۶ مورد آن شهری و ۱۰۴ مورد از آن مربوط به حوادث جاده ای بوده است.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه این مأموریت‌ها مربوط به بیماری‌های قلبی، تنفسی، مسمومیت، سقوط، تصادف، سوختگی و زایمان بوده است گفت: ۲۳۶تصادف نیز در این مدت در استان رخ داده که ۱۹۳مورد آن شهری و ۴۳ مورد آن مربوط به حوادث جاده ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوادث ترافیکی استان قم در ۷۲ ساعت گذشته ۲۷۷ نفر مجروح شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

فراهانی با اشاره به اینکه در ۳ روز گذشته ۱۴۸ مورد تصادف مربوط به موتورسواران بوده است تصریح کرد: این تصادف‌ها منجر به جراحت ۱۸۰ نفر شده که ۱۱۸ نفر از مجروحان برای درمان به مراکز درمانی منتقل و ۶۱ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به اینکه پرسنل اورژانس قم از پنجشنبه ۳۰ مهرماه سال جاری تا صبح امروز یک شنبه در آماده باش کامل بوده‌اند عنوان کرد: مجموعه اورژانس قم همه تلاش خود را برای ارائه خدمات به مسافران، زائران و عزاداران در شهر و جاده‌های استان قم انجام داد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcauyne.49neo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما