کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم:

بهره‌وری در اقتصاد مقاومتی با تفویض اختیار به استان‌ها ممکن می‌شود

3 آبان 1394 ساعت 15:50

قم نگار: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به اینکه استان‌ها در رابطه با اقتصاد مقاومتی هیچ اختیاری ندارند و مجبور به تبعیت از یک برنامه دستوری هستند، گفت: برای رسیدن به بهره‌وری استان‌ها باید در امور اقتصاد مقاومتی اختیار داشته باشند.


به گزارش قم نگار، سید حسن رضوی در نخستین جلسه ستاد مدیریت و راهبردی اقتصاد مقاومتی که صبح امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر تعریف اقتصاد مقاومتی را رشد و توسعه در شرایط تحریم و فشار در نظر بگیریم در شرایط عادی باید این رشد و توسعه شرایط بهتری را داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه عملکرد ما در ۲ سال گذشته نشان می‌دهد که حتی در شرایط عادی هم در اقتصاد مشکل داریم، افزود: سند تعریف شده و جامعی حتی برای مسائل عادی اقتصاد خود نداریم.

رضوی با اشاره به اینکه در بحث استانی در رابطه با اقتصاد مقاومتی بزرگترین مشکل تفویض اختیار است، تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی به‌دنبال توسعه هستیم و این توسعه تنها در صورتی در سطح ملی به‌دست می‌آید که از استان‌ها آغاز شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌ها دستوری و رسیده از مرکز است، افزود: هر استانی قابلیت‌هایی دارد و باید این قابلیت‌ها را با اختیاراتی که به آن‌ها داده می‌شود، به مرحله عمل برساند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد دوران‌ و سیکل‌های متفاوتی داریم، تاکید کرد: در زمان فعلی شرایط سخت رکود تورمی را در اقتصاد می‌گذرانیم که مهم‌ترین مشکل اقتصاد در حال حاضر هم در سطح ملی و هم بین‌المللی نداشتن بازار است.

رضوی با تاکید بر اینکه برای افزایش بازار و در نتیجه بهبود شرایط اقتصادی باید صادرات را در رأس امور قرار دهیم، گفت: هم در سطح ملی و هم استانی باید برای افزایش صادرات تلاش شود و حل مسائل و مشکلات آن از الزامات است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به اینکه اگر برای تفویض اختیار به استان‌ها گامی برداشته نشود استان‌ها به یک دنباله رو تبدیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان استانی توقعاتی از استان قم دارند که ما هیچ گونه اختیاری در رابطه با آن نداریم و در نتیجه تولید و اقتصاد مقاومتی در شرایط گذشته خود باقی می‌ماند.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 33498

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/33498/بهره-وری-اقتصاد-مقاومتی-تفویض-اختیار-استان-ها-ممکن-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir