يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 33498
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم:

بهره‌وری در اقتصاد مقاومتی با تفویض اختیار به استان‌ها ممکن می‌شود

قم نيوز : قم نگار: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به اینکه استان‌ها در رابطه با اقتصاد مقاومتی هیچ اختیاری ندارند و مجبور به تبعیت از یک برنامه دستوری هستند، گفت: برای رسیدن به بهره‌وری استان‌ها باید در امور اقتصاد مقاومتی اختیار داشته باشند.
بهره‌وری در اقتصاد مقاومتی با تفویض اختیار به استان‌ها ممکن می‌شود
به گزارش قم نگار، سید حسن رضوی در نخستین جلسه ستاد مدیریت و راهبردی اقتصاد مقاومتی که صبح امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر تعریف اقتصاد مقاومتی را رشد و توسعه در شرایط تحریم و فشار در نظر بگیریم در شرایط عادی باید این رشد و توسعه شرایط بهتری را داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه عملکرد ما در ۲ سال گذشته نشان می‌دهد که حتی در شرایط عادی هم در اقتصاد مشکل داریم، افزود: سند تعریف شده و جامعی حتی برای مسائل عادی اقتصاد خود نداریم.

رضوی با اشاره به اینکه در بحث استانی در رابطه با اقتصاد مقاومتی بزرگترین مشکل تفویض اختیار است، تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی به‌دنبال توسعه هستیم و این توسعه تنها در صورتی در سطح ملی به‌دست می‌آید که از استان‌ها آغاز شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌ها دستوری و رسیده از مرکز است، افزود: هر استانی قابلیت‌هایی دارد و باید این قابلیت‌ها را با اختیاراتی که به آن‌ها داده می‌شود، به مرحله عمل برساند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد دوران‌ و سیکل‌های متفاوتی داریم، تاکید کرد: در زمان فعلی شرایط سخت رکود تورمی را در اقتصاد می‌گذرانیم که مهم‌ترین مشکل اقتصاد در حال حاضر هم در سطح ملی و هم بین‌المللی نداشتن بازار است.

رضوی با تاکید بر اینکه برای افزایش بازار و در نتیجه بهبود شرایط اقتصادی باید صادرات را در رأس امور قرار دهیم، گفت: هم در سطح ملی و هم استانی باید برای افزایش صادرات تلاش شود و حل مسائل و مشکلات آن از الزامات است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به اینکه اگر برای تفویض اختیار به استان‌ها گامی برداشته نشود استان‌ها به یک دنباله رو تبدیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان استانی توقعاتی از استان قم دارند که ما هیچ گونه اختیاری در رابطه با آن نداریم و در نتیجه تولید و اقتصاد مقاومتی در شرایط گذشته خود باقی می‌ماند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcg7t9w.ak9wy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما