جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 50527
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم خبر داد

تهیه سند اقتصاد مقاومتی قم براساس سند آمایش استان

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: سند اقتصاد مقاومتی استان براساس سند توسعه قم و سند آمایش استان تهیه شده است.
تهیه سند اقتصاد مقاومتی قم براساس سند آمایش استان
تهیه سند اقتصاد مقاومتی قم براساس سند آمایش استان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم خبر داد
تهیه سند اقتصاد مقاومتی قم براساس سند آمایش استان
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: سند اقتصاد مقاومتی استان براساس سند توسعه قم و سند آمایش استان تهیه شده است.

به گزارش قم نیوز، سید حسن رضوی امروز با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در استان قم اظهار کرد: سرمایه گذاران امسال چهار برابر سال گذشته زمین برای ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی استان دریافت کردند و باید سرعت مدیران استان قم و بانک‌ها در ایجاد زیرساخت‌ها متناسب با استقبال زیاد سرمایه گذاران باشد.

وی ادامه داد: افق خوبی در زمینه سرمایه گذاری در استان قم داریم، اما نگرانی‌هایی در خصوص زیرساخت‌های لازم برای این مساله وجود دارد، به عنوان مثال برای ایجاد صنایع جدید در استان نیاز به منابع جدیدی در زمینه آب و برق داریم، در این خصوص قرار شده است که پیگیری‌هایی از دستگاه‌های ملی صورت بگیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: مدل اقتصاد مقاومتی قم براساس ظرفیت‌های این استان تهیه شده و قرار شده است که این مدل به تمام دستگاه‌های استان قم داده شود تا آن‌ها نظرات خودشان را در خصوص مدل اقتصاد مقاومتی قم ارائه کنند و قرار است که در خصوص این مدل در جلسه بعدی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بحث شود.

رضوی با اشاره به سند اقتصاد مقاومتی قم اظهار کرد: این سند براساس سند توسعه استان و سند آمایش قم تهیه شده است و در صورت تصویب سند مقاومتی قم این سند به عنوان یک سند بالادستی در استان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: حفظ صنایع موجود، استقرار صنایع با فناوری پیشرفته، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت، اکو توریسم و استفاده از ظرفیت‌های معدنی و دریاچه نمک محورهای سند اقتصاد مقاومتی قم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در سند اقتصاد مقاومتی، قم را به سه بخش تقسیم کردیم و هر کدام از این بخش‌ها یک سری معین‌های اقتصادی و یک نماینده ویژه دولت دارد که بتواند مشکلات را رصد کرده و برای حل شان پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciywaw.t1aur2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما