سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 49227
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مطرح شد

ضرورت توجه بیشتر به توسعه گردشگری در قم

قم نيوز : قم نيوز: مدیران استان قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بر ضرورت توجه بیشتر به بخش گردشگری در استان قم تاکید کردند.
ضرورت توجه بیشتر به توسعه گردشگری در قم
ضرورت توجه بیشتر به توسعه گردشگری در قم
به گزارش قم نيوز، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ظهر امروز با حضور زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تالار امام جواد(ع) در ساختمان استانداری قم برگزار شد.

سید حسن رضوی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم در ابتدای این جلسه گفت: در برنامه‌های توسعه ای استان قم باید از ظرفیت‌های فرا استانی همچون ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان استفاده کرد، در این برنامه‌ها باید استفاده از ظرفیت دولت و صندوق‌های خرد صورت بگیرد.

وی ادامه داد: 40 هزار نفر در صنعت فرش در استان قم فعال هستند، خوشه‌های مبلمان و کفش در استان شکل گرفتند و سرمایه گذاری خوبی در این زمینه‌ها در استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور باید برای احیای تیمچه فرش قم کمک کند و این پروژه  از امسال تامین اعتبار شود، در این راستا طرحی برای بازآفرینی تیمچه فرش قم آماده شده است، باید از ظرفیت‌های تاریخی استان همچون تیمچه قم استفاده کنیم.

سید مهدی صادقی استاندار قم هم در ادامه جلسه گفت: توجه به تیمچه فرش قم و موزه این شهر اهمیت زیادی دارد و سازمان میراث فرهنگی باید برای اجرای این پروژه‌ها به استان قم کمک کند.

استاندار قم افزود: امیدواریم که در سال جدید شاهد تحولی در بحث اقتصاد مقاومتی در استان قم باشیم.

احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش پایانی این جلسه با اشاره به ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان قم اظهار کرد: باید به دنبال معرفی این ظرفیت‌ها به گردشگران باشیم، باید در بحث تبلیغات و بازاریابی برای بخش گردشگری قم برنامه‌هایی را به صورت جدی داشته باشیم و باید تبلیغات گردشگری این استان در خطوط ریلی و هوایی کشور صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در تمامی رستوران‌های استان قم جاذبه‌های گردشگری استان معرفی شود تا زمان ماندگاری گردشگران در استان قم افزایش پیدا کند، متاسفانه برای بناهای تاریخی ثبت شده در کشور و استان قم پیوست گردشگری نداریم، توسعه زیرساخت‌های گردشگری باید با پرونده‌های آثار تاریخی ثبت شده ارتباط پیدا کند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcd5x0o.yt0nx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما