پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 26378

اعلام آمادگی 200 میلیون یورویی چینی ها برای سرمایه گذاری در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم گفت: سرمایه گذاران چینی در طرح های مختلف اقتصادی استان و در مرحله نخست، 200 میلیون یورو سرمایه گذاری می کنند.
اعلام آمادگی 200 میلیون یورویی چینی ها برای سرمایه گذاری در قم
به گزارش قم نیوز، ˈسید حسن رضوی افزود: در صورت تفاهم نامه بین استان قم و هیات تجاری استان گنسو چین، این هیات و بانک های این استان برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند و اگر قراردادهای دیگری بین دو استان منعقد شود، رقم سرمایه گذاری چینی ها نیز افزایش می یابد.

وی هدف از سرمایه گذاری خارجی در طرح های اقتصادی استان قم را، استفاده از فناوری و تامین منابع اعلام کرد و گفت: بانک های کشور چین نیز برای دایرکردن شعبه در ایران اعلام آمادگی کرده اند.

در پی سفر استاندار قم به استان گنسو چین و بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری طرفین، یک هیات تجاری و اقتصادی از این استان به همراه مشاور عالی استاندار گنسو و دبیر اتاق بازرگانی این استان، روز یکشنبه هفته جاری به قم سفر کردند.

در نخستین روز حضور این هیات در استان، نشست همکاری های اقتصادی استان های قم و گنسو چین در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.

عصر روز یکشنبه نیز نمایشگاه همکاری های اقتصادی دو استان قم و گنسو در محل نمایشگاه های دائمی استان قم با حضور ۹۹ شرکت طرف چینی گشایش یافت و این نمایشگاه دوشنبه شب به کار خود پایان داد.

همچنین هیات تجاری چینی در مدت دو روز سفر خود به استان قم، از نزدیک در جریان فرصت های سرمایه گذاری بخش های مختلف چون کشاورزی، گردشگری و حمل و نقل قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: در بحث سرمایه گذاری چینی ها در طرح های اقتصادی قم، استفاده از فاینانس یا همان تامین منابع، استفاده از فناوری جدید، سرمایه گذاری و ساخت و بهره برداری را در دستور کار خود قرار داده ایم.

رضوی ادامه داد: در پی خواهرخواندگی دو استان قم و گنسو و سیاست های دولت چین در بحث سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری جزء اهداف طرفین قرار گرفته است.

وی گفت: هیات تجاری که از استان گنسو به مدت دو روز در قم حضور داشتند بزرگترین هیات تجاری بود که تاکنون به این استان سفر کرده است.

وی اضافه کرد: هدف هر دو طرف، شناخت ظرفیت های سرمایه گذاری و بسترسازی برای سرمایه گذاری است که پس از گفت و گو و تبادل نظر، کمیته اجرایی سرمایه گذاری تشکیل خواهد شد.

رضوی، بخش های کشاورزی، گردشگری، هتل سازی، صنعت، پتروشیمی، نفت، خودروسازی، انتقال فناوری در صنایع پلاستیک و بحث های مرتبط با شهرک آی تی، معادن، فراوری سنگ های معدنی و مصالح ساختمانی را از جمله ظرفیت های استان قم برای سرمایه گذاری طرف چینی برشمرد.

وی افزود: بحث های مرتبط با بخش کشاورزی، شیلات، استفاده از بذر کشاورزی در خاک های شور، تولید پسته، زیتون و زعفران، پرورش کروکدیل، ارائه غذای حلال در صنایع غذایی و بسته بندی از دیگر ظرفیت های دو طرف برای سرمایه گذاری است.

رضوی در پایان گفت: در مباحثی چون فرودگاه بین المللی قم و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، بسته پیشنهادی را به هیات تجاری چینی ارائه داده ایم و این هیات قرار است آنرا بررسی کرده و سپس اعلام نظر کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfcmd0.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما