کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم خبر داد:

فعالیت 90 واحد اقامتی استیجاری در قم

خبرگزاری فارس , 14 دی 1390 ساعت 14:28

قم نیوز: معاون گردشگری اداره‌کل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم از فعالیت 90 واحد اقامتی که به صورت مجاز شرایط پذیرایی از زائران و مسافران را در قم دارند، خبر داد.


به گزارش قم نیوز، سیدمهدی حیدرآبادی امروز با اشاره به وجود واحدهای اقامتی استیجاری برای پذیرایی از مسافران و زائران در قم بیان کرد: واحدهای اقامتی استیجاری از دیرباز مورد استفاده در قم قرار داشته است و برخی مسافرانی که شرایط استقرار در هتل ندارند در این خانه‌ها اقامت می‌کنند.ح

وی افزود: افرادی که به صورت گروهی سفر می‌کنند و هزینه هتل برای آنان سنگین است، می‌توانند در خانه‌های استیجاری اقامت داشته باشند و به همین دلیل اداره‌کل میراث فرهنگی استان قم با توجه به شرایط لازم برای پذیرفتن این واحدها به عنوان واحد اقامتی استیجاری برای پذیرایی از زائران و مسافران در قم،‌ به آنها پروانه بهره‌برداری و پذیرش زائر می‌دهد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم اضافه کرد: با توجه به اینکه مسئولین واحدهای اقامتی استیجاری از تحصیلات آکادمیک در زمینه هتل‌داری و پذیرایی از مهمانان و زائران برخوردار نیستند، اداره‌کل میراث فرهنگی استان قم نسبت به برگزاری دوره‌های کارگاهی آموزشی در زمینه اخلاق حرفه‌ای هتل‌داری و چگونگی رفتار با زائر برای آنان به صورت فشرده اقدام می‌کند.

وی با اشاره به رعایت نکات امنیتی برای زائرانی که در واحدهای اقامتی استیجاری اسکان می‌کنند، تصریح کرد: مسئولان و کارشناسان اداره اماکن با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دوره‌های آموزشی به بیان چگونگی رعایت موارد امنیتی برای زائران می‌پردازند.

حیدرآبادی ادامه داد: مسئولین واحدهای اقامتی که در دوره کارگاه آموزشی شرکت کردند برای آشنایی با مجموعه‌های بالاتر از خود به هتل‌های چهار ستاره رفته و از نزدیک با آداب پذیرایی زائر و برخورد مطلوب با زائر به صورت تجربی آشنا می‌شوند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی را ویژه مسئولین واحدهای اقامتی استیجاری ندانست و بیان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کارگاه آموزشی برای مهمان‌پذیران در استان‌های قم و تهران برگزار می‌شود و افراد در بازدید از چند واحد هتل چهار و پنج ستاره از تجربیات آنها در پذیرایی مطلوب از مسافران و زائران تجربه کسب می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم عنوان کرد: در حال حاضر ۹۰ واحد خانه استیجاری در قم وجود دارد که حداقل‌های پذیرش از مسافرین و زائرین را به صورت مجاز دارند.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 3352

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/3352/فعالیت-90-واحد-اقامتی-استیجاری-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir