چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 3352
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم خبر داد:

فعالیت 90 واحد اقامتی استیجاری در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون گردشگری اداره‌کل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم از فعالیت 90 واحد اقامتی که به صورت مجاز شرایط پذیرایی از زائران و مسافران را در قم دارند، خبر داد.
فعالیت 90 واحد اقامتی استیجاری در قم
به گزارش قم نیوز، سیدمهدی حیدرآبادی امروز با اشاره به وجود واحدهای اقامتی استیجاری برای پذیرایی از مسافران و زائران در قم بیان کرد: واحدهای اقامتی استیجاری از دیرباز مورد استفاده در قم قرار داشته است و برخی مسافرانی که شرایط استقرار در هتل ندارند در این خانه‌ها اقامت می‌کنند.ح

وی افزود: افرادی که به صورت گروهی سفر می‌کنند و هزینه هتل برای آنان سنگین است، می‌توانند در خانه‌های استیجاری اقامت داشته باشند و به همین دلیل اداره‌کل میراث فرهنگی استان قم با توجه به شرایط لازم برای پذیرفتن این واحدها به عنوان واحد اقامتی استیجاری برای پذیرایی از زائران و مسافران در قم،‌ به آنها پروانه بهره‌برداری و پذیرش زائر می‌دهد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم اضافه کرد: با توجه به اینکه مسئولین واحدهای اقامتی استیجاری از تحصیلات آکادمیک در زمینه هتل‌داری و پذیرایی از مهمانان و زائران برخوردار نیستند، اداره‌کل میراث فرهنگی استان قم نسبت به برگزاری دوره‌های کارگاهی آموزشی در زمینه اخلاق حرفه‌ای هتل‌داری و چگونگی رفتار با زائر برای آنان به صورت فشرده اقدام می‌کند.

وی با اشاره به رعایت نکات امنیتی برای زائرانی که در واحدهای اقامتی استیجاری اسکان می‌کنند، تصریح کرد: مسئولان و کارشناسان اداره اماکن با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دوره‌های آموزشی به بیان چگونگی رعایت موارد امنیتی برای زائران می‌پردازند.

حیدرآبادی ادامه داد: مسئولین واحدهای اقامتی که در دوره کارگاه آموزشی شرکت کردند برای آشنایی با مجموعه‌های بالاتر از خود به هتل‌های چهار ستاره رفته و از نزدیک با آداب پذیرایی زائر و برخورد مطلوب با زائر به صورت تجربی آشنا می‌شوند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی را ویژه مسئولین واحدهای اقامتی استیجاری ندانست و بیان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کارگاه آموزشی برای مهمان‌پذیران در استان‌های قم و تهران برگزار می‌شود و افراد در بازدید از چند واحد هتل چهار و پنج ستاره از تجربیات آنها در پذیرایی مطلوب از مسافران و زائران تجربه کسب می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم عنوان کرد: در حال حاضر ۹۰ واحد خانه استیجاری در قم وجود دارد که حداقل‌های پذیرش از مسافرین و زائرین را به صورت مجاز دارند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.n8xbjh8xw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما