يکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 3468
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی قم عنوان کرد:

شناسایی 500 واحد اقامتی استیجاری غیرمجاز در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم از شناسایی 500 واحد اقامتی استیجاری غیرمجاز و پلمب بسیاری از این واحدها توسط پلیس اماکن در قم خبر داد.
شناسایی 500 واحد اقامتی استیجاری غیرمجاز در قم
به گزارش قم نیوز، سیدمهدی حیدرآبادی امروز با بیان اینکه واحدهای اقامتی استیجاری پشتیبان سیستم هتل‌داری در قم هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ واحد خانه استیجاری در قم به زائرین خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به چگونگی دریافت مجوز فعالیت واحدهای اقامتی استیجاری از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم تصریح کرد: این واحدها باید به تجهیزات پذیرایی از زائر مجهز بوده و از حداقل‌ امکاناتی که این اداره‌کل تعیین کرده است، برخوردار باشند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به گزارش‌های رسیده مبنی بر پذیرش زائران از سوی واحدهای اقامتی غیر مجاز در قم تصریح کرد: با بازرسی‌هایی که از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم از این مکان‌ها صورت می‌گیرد به واحدهای اقامتی قابل اصلاح فرصت داده می‌شود تا نسبت به رفع مشکلات آن واحد اقامتی اقدام کرده و بعد از برطرف کردن مشکلات با بازرسی مجدد به آنها مجوز داده می‌شود.

وی افزود: در صورتی که پس از بازرسی مجدد مشکلات برطرف نشده باشد و یا اینکه مشکلات آنها قابل برطرف کردن نباشد، اداره‌کل میراث فرهنگی نسبت به غیر مجاز بودن آنها به اماکن گزارش داده و با پلمب آن اجازه فعالیت مجدد به آنها داده نمی‌شود.

حیدرآبادی به شناسایی تعداد واحد‌های اقامتی که به صورت غیر مجاز در قم فعالیت می‌کردند‌ اشاره و ابراز کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم فعالیت ۵۰۰ واحد غیر مجاز را در قم شناسایی کرده و بسیاری از آنها با نظارت اماکن پلمب شدند.

وی ادامه داد: به آن دسته از واحدهای اقامتی که قابل اصلاح بودند، فرصتی برای اصلاح ساختاری داده شد تا پس از بهسازی و شرکت در دوره آموزشی نسبت به پذیرش مسافران اقدام کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به هشدار جدی اماکن بیان کرد: پلیس اماکن اعلام کرده است با تمام واحدهای مختلفی که شرایط مطلوب امنیتی، بهداشتی و اقامتی برای حضور مسافرین و زائرین کریمه اهل‌بیت(س)‌ ندارند به صورت جدی و قانونی برخورد خواهد شد.

حیدرآبادی تصریح کرد: با توجه به مصرف بالای برق،‌ آب و گاز در واحدهای اقامتی استیجاری، این اداره‌کل در تلاش است در رایزنی با شهرداری این اماکن را به عنوان واحد تجاری در کمیسیون ماده پنج مطرح کند.

وی همچنین اضافه کرد: بر اساس رایزنی انجام شده با بانک‌ها مبلغی به عنوان وام به مالکان این واحدهای استیجاری ارائه می‌شود تا در اصلاح زیر ساختی و بهسازی با مشکل مالی مواجه نشوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم تاکید کرد: این اداره‌کل بر فعالیت این واحدهای اقامتی استیجاری نظارت مستقیم دارد و در طول سال بازدیدهای گوناگونی از این مکان‌ها انجام می‌دهد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.eq1a2bq04la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما