قم نيوز : قم نگار: استاندار قم با اشاره به اینکه برای توسعه متوازن باید پژوهش به‌عنوان فرهنگ شناخته شود، گفت: از موازی‌کاری و عملکرد جزیره‌ای در فعالیت‌های پژوهشی پرهیز شود.
فعالیت‌های پژوهشی استان قم به‌‌دور از موازی‌کاری و عملکرد جزیره‌ای باشد
به گزارش قم نگار، سید مهدی صادقی در نخستین جلسه ستاد هفته پژوهش و فناوری که صبح امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع پژوهش باید در طول سال مورد توجه قرار بگیرد و منحصر به یک هفته نشود، اظهار داشت: هر پیشرفتی در دنیا مرهون پژوهش و فناوری است و هر تغییری که در دنیا ایجاد می‌شود حاصل تلاش فناوران است.

استاندار قم بابیان اینکه برای توسعه متوازن باید پژوهش به‌عنوان فرهنگ دربیاید، افزود: تنها با پژوهش است که می‌توانیم پا به پای دنیا پیش برویم و در غیر این صورت باید تنها یک مقلد بوده و کپی‌برداری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف نام‌گذاری این هفته با عنوان پژوهش و فناوری این است که تعامل بین عرضه‌کنندگان و دریافت‌کنندگان محصولات پژوهشی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: کار پژوهشی که انجام می‌شود باید در یک بستر عملی به اجرا دربیاید و در غیر این صورت مانند همه مطالعات دیگر تنها در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد.

صادقی با اشاره به تولید محتوای علوم انسانی در استان قم، تصریح کرد: باید از توجه انحصاری به صنعت در حوزه پژوهش پرهیز شده و با توجه به حوزه علوم انسانی می‌توان گام‌های بلندی برداشت.

استاندار قم بابیان اینکه باید از موازی‌کاری و کار جزیره‌ای در حوزه پژوهش جلوگیری شود، تأکیدکرد: اگر کار پژوهش یک تغییر و تحول ایجاد کرد و ما را به یک تکنیک جدید رهنمون ساخت، این کار پژوهشی قابل‌قبول است.

وی با اشاره به اینکه از دانشجویانی که در عرصه‌های پژوهشی از خود نامی بر جاگذاشته‌اند در این هفته استفاده شود، خاطرنشان کرد: بر بحث‌های اعتبار هم می‌توان با کاهش و بهینه‌کردن هزینه‌ها و از طرف دیگر با انتخاب ضرورت‌ها اعتبار موردنیاز را تأمین کرد.

صادقی بابیان اینکه باید برای بهره‌وری بیشتر از این هفته تلاش کنیم، افزود: باید فعالیت در این هفته از یک کار تبلیغاتی و تزئینی خارج‌شده و به یک کار واقعی عملی تبدیل شود.

استاندار قم افزود: باید کار پژوهشی در لایه‌های مختلف زندگی انسان‌ها ورود پیدا کند که این امر برای بهبود زندگی مؤثر است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjaiet.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما