جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 33692
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد

ایجاد کمیته گواهی سلامت و خرید نهال در شهرداری قم

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از ایجاد کمیته گواهی سلامت و خرید نهال در این سازمان خبر داد.
ایجاد کمیته گواهی سلامت و خرید نهال در شهرداری قم
به گزارش قم نگار، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در قم گفت: توسعه فضای سبز یکی از مقوله‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که با رشد جمعیت باید فضای سبز نیز افزایش پیدا کند و از آنجایی که مهاجرت به قم در حال افزایش است باید در کنار آن توسعه فضای سبز نیز اتفاق بیفتد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: در شهر قم این مورد اهمیت زیادی دارد و با توجه به اقلیم آن جلوگیری از توسعه ورود کویر به شهر مهم است و یکی از راه‌های مقابله با این اتفاق توسعه جنگلی به دلیل ایجاد یک حلقه سبز در اطراف شهر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ هکتار شناسایی شده و ۷۰ درصد در اختیار شهرداری است خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد در دست ارگان‌های دیگر است که رایزنی می‌کنیم تا آن را نیز تحویل بگیریم تا مجموعه حلقه قم کامل شود.

جوادیان عنوان کرد: مجموعه حلقه سبز در نظر گرفته و شناسایی شده و در مرحله مناقصه است تا کاشت درخت صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه برای تحقق این هدف مهم، در کنار این‌ها کمیته‌ای در سازمان پارک‌ها با عنوان گواهی سلامت و خرید نهال ایجاد شده است، گفت: این کمیته متشکل از کارشناسان سازمان در خصوص بحث آفات و بیماری‌ها است و کیفیت درختان را بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: تمام نهالستان‌ها توسط این کمیته بازدید شده و نزدیک به دو ماه است تمام درخت و درختچه‌ها در تهران، البرز اصفهان، و شهرهای شمالی و به‌طور مجموع بیش از ۳۸ نهالستان مورد بازدید و امتیازدهی شده است و امسال در برنامه داریم درختان با کیفیت مناسب و چند ساله خریداری کنیم و در عرصه‌های مورد نظر بکاریم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccieq1.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما