قم نيوز : قم نگار: رئیس مجلس با بیان اینکه ایران در مورد حل بحران سوریه معتقد است تصمیم‌گیری باید با مردم سوریه باشد، گفت:مهم‌تر از همه این است که موضوع تروریسم حل شود زیرا تروریست‌ها هرحکومت مستقری را از بین می‌برد.
تصمیم‌گیری در مورد آینده باید با مردم سوریه باشد/ به قواعد بین‌المللی برای مسئله سوریه مقید باشیم
به گزارش قم نگار، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی درخصوص موضوعات مطرح شده در جلسه عصر دیروز (جمعه) با هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه چنین جلساتی هر چند وقت یک‌بار برگزار می‌شود، گفت: در جلسه امروز در مورد پرونده هسته‌ای و مسائل منطقه بحث و همچنین گزارشی در مورد وضعیت استان قم ارائه شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد مسائل منطقه‌ای خصوصاً موضوع سوریه و اقداماتی که اکنون انجام می‌شود و راه‌حل‌های سیاسی که دنبال می‌کنیم نیز بحث و گفت‌وگو شد.

لاریجانی اظهار داشت: در مورد مسئله هسته‌ای و روند کار و در نهایت اینکه در کشور چگونه تصمیم‌گیری شد و اکنون پس از تصویب در مجلس چه مسیری را طی خواهد کرد، توضیحاتی در این جلسه ارائه شد.

وی بیان کرد: در مورد کیفیت کار و اینکه چگونه مسائل دنبال خواهد شد، بحث شد و جلسه خوب و پرثمری بود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان درخصوص موضوع سوریه و حضور وزیر خارجه ایران در اجلاس وین گفت: قبل از سفر وزیر خارجه برای شرکت در این نشست، بحث‌هایی در سطح کلان کشور و شورای عالی امنیت ملی انجام شد و مهم این است که ایران همیشه مدافع این امر بوده تا موضوع سوریه با راه‌حل سیاسی حل شود.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه موضوع سوریه را به بُعد نظامی کشاندند که حدود ۴ الی ۵ سال است برای ملت سوریه گرفتاری ایجاد کرده‌اند.

لاریجانی تصریح کرد: امروز شرایطی پیش آمده که کشورهای منطقه هم توجه دارند که از طریق راه‌حل سیاسی بهتر می‌شود مشکل سوریه را حل کرد و این یک فرصت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد برخی از مولفه‌هایی که از طریق سیاسی چگونه می‌توان موضوع سوریه را به نتیجه رساند، فکر شده است و باید منتظر باشیم که در این مذاکرات اخیر که در حال انجام است، تا چه حد می‌توان موضوع را جلو برد.

لاریجانی در پاسخ به این سؤال که راه‌حل سیاسی ایران چیست، گفت: روی این موضوع فکر شده است و محور آن نیز این است که اولاً تصمیم‌گیری با مردم سوریه باشد و از بیرون نمی‌توان در مورد رفت و آمد در این کشور بحث کرد؛ نکته دوم این است که به چارچوب و قواعد بین‌المللی برای مسئله سوریه مقید باشیم و تحمیلی به سوریه نشود.

رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: مهم‌تر از همه این است که موضوع تروریسم باید زودتر حل شود، زیرا تروریست‌ها هر حکومت مستقری را از بین می‌برند؛ بنابراین هیچ راه‌حل سیاسی در درون بحران تروریستی قابل دوام نیست.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchmqnx.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما