سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : 33857
آیت الله مکارم شیرازی:

پذیرش منطق ایران در برابر ۱۵ کشور نشان دهنده عزت کشورمان است

قم نيوز : قم نگار: آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سبب افتخارات زیادی برای کشورمان شد گفت: امروز در یک مراسم وزیر خارجه ایران قرار می‌گیرد و در مقابل ۱۵ کشور ولی حرف نماینده ایران به کرسی می‌نشیند که نشان دهنده عزت و جایگاه انقلاب اسلامی درجهان است.
پذیرش منطق ایران در برابر ۱۵ کشور نشان دهنده عزت کشورمان است
به گزارش قم نگار، آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در مراسم اختتامیه سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد اظهار داشت: برگزاری کنگره علوم انسانی اسلامی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید مورد توجه باشد چون تاثیرات آن در جامعه نمود پیدا می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم مقابله با نفوذ افکار غربی در کشورمان افزود: غرب در علوم انسانی نفوذ پیدا کرده است که باید علوم انسانی پالایش و در ادامه اهتمام جدی انجام شود تاز از نفوذ مجدد افکار غربی در دانشگاه‌ها جلوگیری شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حیات طیبه توسط انبیا و ائمه (ع) به دست ما رسیده و علوم انسانی هم باید در همین مسیر گام بردارد تا موفق شود بیان کرد: در راستای پالایش و جلوگیری از نفوذ غرب در دانشگاه‌ها و دروس دانشگاهی باید ابتدا علت بعثت انبیا و به خصوص رسول خداوند را مورد تحقیق قرار دهیم و علوم انسانی را بر مبنای اهداف بعثت قرار داده تا از نفوذ فرهنگ غربی در جامعه اسلامی جلوگیری شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم عنوان کرد: کسانی که دارای ایمان و عمل صالح هستند خداوند به آن‌ها حیات طیبه می‌دهد، امام علی (ع) در نهج البلاغه فرمودند بمیری و سربلند مرده باشی زنده هسی و اگر زنده باشی و ذلت داشته باشی در اصل مرده ای، عزت و سربلندی و آزادی و افتخار از خمیر مایه‌های حیات علوم انسانی اسلامی است.

وی گفت: علوم انسانی اسلامی باید در مسیر حیات طیبه قدم بردارد و در این مسیر استوار باشد، درآیه ۵۷ سوره اعراف آمده است که رسول خداوند برای نشر خوبی و پاکی‌ها و مقابله با آلودگی‌ها برای انسان‌ها مبعوث شده است و انسان را به مسیر رضای الهی هدایت کرد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: علوم انسانی اسلامی باید غل و زنجیرها را از انسان‌ها باز کند و در مسیری فعالیت کند که سبب آزادی واقعی انسان‌ها شود که این موضوع هدف رسول خدا بود.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: غرب دارای تفکر مادی است و در زندگی آن‌ها این موضوع جریان دارد که ما باید تفکر مادی را از علوم غربی بیرون بکشیم و هدف الهی اسلامی را جایگزین آن کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه علوم انسانی دارای انحرافات و مطالب مفید است که باید مطالب اسلامی را جایگزین انحرافات کنیم عنوان کرد: پیشنهاد نمی‌کنیم که علوم انسانی از دانشگاه‌ها حذف شود بلکه خواستار پالایش وقرار گرفتن علوم انسانی در مسیر و اهداف اسلام و رسول خداوند و قرآن هستیم، برخی افراد در برابر علوم غربی حالت منفعلی دارند و احساس حقارت می‌کنند که نمی‌توانند اقدامی انجام دهند اما تحول علمی که در دانشگاه‌ها وجود دارد نشان می‌دهد می‌توان تحول علمی ایجاد کردو عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سبب افتخارات زیادی برای کشورمان شد گفت: امروز در یک مراسم وزیر خارجه ایران قرار می‌گیرد و در مقابل ۱۵ کشور ولی حرف نماینده ایران به کرسی می‌نشیند که نشان دهنده عزت و جایگاه انقلاب اسلامی درجهان است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به واقعه خونین منا افزود: در حادثه منا که سبب کشته شدن انسان‌های بی گناه شد رژیم آل سعود با فرافکنی مدعی شد که قضا و قدر الهی بوده و بی تفاوت از مقابل آن عبور کرد و حاضر به پذیرش اشتباه خود نشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfecdm.w6dmtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما