چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 33881
منبع : ایرنا
عضو شورای اسلامی شهر:

قم برای نمونه شدن در جهان اسلام نیازمند مدیران با انگیزه است

قم نيوز : قم نگار: عضو شورای اسلامی شهر قم، گفت: تبدیل شدن قم به یک شهر نمونه در جهان اسلام با قرار گرفتن مدیران با انگیزه در راس کار محقق می شود.
قم برای نمونه شدن در جهان اسلام نیازمند مدیران با انگیزه است
به گزارش قم نگار، محسن عابدینی پور سه شنبه شب در مراسم افتتاح مجمع مشورتی توسعه استان قم در سالن امام جواد (ع) استانداری با بیان اینکه آیین نامه مجمع مشورتی جامع و کامل است، تصریح کرد: اگر این آیین نامه به درستی اجرا شود، بدون شک افق های جدیدی را پیش روی کشور قرار می دهد.

وی با بیان اینکه قم در دو دهه پس از پیروزی انقلاب همچنان محروم باقی ماند، تصریح کرد: دردهه سوم انقلاب این استان جهشی هایی را کرد، و درحال حاضر از بین هشت کلانشهر و یا به نوعی از بین پانزده کلانشهر کشور از نظر ارزش افزوده که زمینه سرمایه گذاری را فراهم می کند، پس از شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز و تهران قرار دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم با اذعان به اینکه ارزش افزوده هر گونه سرمایه گذاری در قم قطعا از بسیاری از کلانشهرهای کشور بیشتر است، تصریح کرد: زیر ساخت های پیشرفت قم آماده شده، و با یک حرکت دیگر می تواند به آن جایگاهی که برای آن پیش بینی شده، دست پیدا کند.

عابدینی پور تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری قم خیلی هم از دولت انتظار کمک کردن را ندارد، و شاید به نوعی حاضر به کمک کردن به دولت از نظر نقدینگی نیز است، اما مشروط بر اینکه دولت طبق قانون اختیارات لازم را به این مجموعه واگذار کند.

وی تصریح کرد: اگر دولت تنها در چهارچوب و محدوده استان این اختیارات را به مجموعه مدیریت شهری قم بدهد، با توجه به ظرفیت های استان قطعا در همین دهه ۹۰ نتایج مطلوب برای این استان حاصل خواهد شد.

عابدینی پور با بیان اینکه در مدتی که از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد، از به کارگیری حامیان این دولت در انتخابات سال ۹۲ که از نخبگان و خبرگان نیز هستند، غفلت شده، لذا جا دارد حالا که دولت به این موضوع توجه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سرمایه گذاری های اولیه انجام شده بر روی پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) به عنوان بزرگترین پروژه جهان اسلام، تصریح کرد: برای این پروژه بیش از ۲.۵ میلیون متر مربع تملک صورت گرفته لذا الان ۲.۵ میلیون مترمربع ملک با ارزش افزوده بسیار در اختیار شهرداری قم است.

وی تصریح کرد: بسیاری از املاک این محدوده با متری ۷۰۰ هزار ریال تملک شد ولی درحال حاضر به حتی ارگان های خودی متری ۱۲۰میلیون ریال داده می شود، لذا با توجه به اینکه چنین ارزش افزوده ای درکمتر جایی از کشور ایجاد می شود، نباید ما شاهد معضلاتی مانند بیکاری، طلاق و اعتیاد دراین شهر باشیم.

لازم به ذکر است، تشکیل این مجمع که از ایده های دولت تدبیر و امید به شمار می رود، تا کنون در ۲۹ استان کشور صورت پذیرفته، و پس از استان قم با تشکیل این مجمع در استان البرز تمامی ۳۱ استان کشور از آن بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccs4q1.2bq148laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما