چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 34138
منبع : ایرنا
معاون محیط زیست قم:

گشت شبانه محیط زیست افزایش یافت/لزوم راهکار برای دفع پسماندها

قم نيوز : قم نگار: معاون فنی حفاظت محیط زیست قم از افزایش گشت و پایش شبانه کارشناسان و ماموران اجرایی در نواحی و شهرکهای صنعتی استان خبر داد.
گشت شبانه محیط زیست افزایش یافت/لزوم راهکار برای دفع پسماندها
به گزارش قم نگار، کاظم کاکایی عصر سه شنبه در جلسه شورای اسلامی استان قم گفت: به منظور مقابله با تخلفات زیست محیطی واحدهای آلاینده در استان، گشت و نظارت از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست قم با همکاری و هماهنگی دیگر نهادهای مرتبط با جدیت انجام می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت ها و امکانات این اداره کل بسیار محدود بوده و با توجه به نیازها باید بسیار توسعه یابد، اظهار داشت: قطعا هرگونه تخلف و آلایندگی زیست محیطی از سوی مردم و مسوولان به ویژه شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان گزارش شود، بر اساس قانون به شدت با آن برخورد خواهد شد.

وی ادامه افزود: بحمدالله با همت وتلاش گسترده ماموران و کارشناسان این اداره کل و همکاری و حمایت دستگاههای اجرایی و مدیریت عالی استان، از ادامه فعالیت بسیاری از واحدهای آلاینده به ویژه ذوب فلزات، کوره های ذغال، تصفیه روغن و کارخانجات قیر جلوگیری بعمل آمده است.

وی با بیان اینکه بر اساس نص صریح قانون مدیریت دفع اصولی پسماندهای ویژه و صنعتی برعهده تولیدکنندگان آنهاست، نظارت جدی این اداره کل بر این مساله مهم را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم راهکارهای مناسب برای مدیریت و دفع اصولی پسماندها و فاضلاب در استان ارایه شود.

کاکایی در پایان با اشاره به پیگیری ها برای راه اندازی برخی صنایع آلاینده دراستان، تصریح کرد: نباید با توجیه مسایل اقتصادی و اشتغالزایی، مساله مهم و حیاتی حفظ و حراست از محیط زیست را مورد غفلت قرار دهیم و همواره باید در روند توسعه به این مهم توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcivzap.t1a5p2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما