يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 34549
آیت الله علوی‌گرگانی:

عدالت و میانه‌روی در امور فرماندهی کشور نصب العین باشد

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید عدالت و میانه‌روی در همه امور مملکت از جمله امور فرماندهی باید نصب العین باشد ، گفت: هر چیزی که در زندگی بشریت نقش وجودی دارد باید در مسیر عدالت قرار گیرد.
عدالت و میانه‌روی در امور فرماندهی کشور نصب العین باشد
به گزارش قم نگار، آیت الله سید محمدعلوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای مجتمع فرهنگی، تربیتی و آموزشی عمار دانشگاه علوم انتظامی با اشاره به اینکه در فرمایشات ائمه آمده است که هر چیزی در قرآن بیان شد فوق العاده اهمیت دارد، اظهارداشت: قرآن مرجعی است که جامعیت دارد و هر چیزی در آن نمی‌آید و هر چیزی که از اهمیت بالایی برخوردار است در قرآن ذکر شده است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قرآن مانند منشورهای بین المللی که مسائل مهم می‌آید و چیزهای جزئی در آن ورود پیدا نمی‌کند، افزود: قرآن مطالبی را در برمی گیرد که از زبان خدا می‌آید و به همین دلیل نمی‌تواند شامل مسائل جزیی و بی‌اهمیت باشد و هر چه شخصیت بالاتر رود کلام هم از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شود.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه کلمه کلمه حرف بزرگان و دانشمدان تحلیل می‌شود و این به خاطر اهمیت خود گوینده است، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که خداوند در قرآن آورده است این است که در تمام امور جامعه پرچم عدالت در دست داشته باشید و تمام برنامه‌ها بر پایه عدالت باشد.

وی تصریح کرد: همیشه رفتار و کردار و برنامه‌ها باید بر پایه عدالت باشد و عدالت در تمام رشته‌ها از جمله اجتماعی، انتظامی، سیاسی و سایر رشته‌ها وجود داشته باشد. عدالت حد وسط هر چیزی است و افراط و تفریط در هر امری غلط است، در حالی که آدم نادان افراط و تفریط می‌کند اما انسان عالم حد وسط را برمی گزیند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه باید در تمام شئونات از فردی و خانواده تا اجتماعی باید حد عدالت را رعایت کنیم، افزود: باید در رفتارهای شخصی هم این اعتدال رعایت شود، باید در هر چیزی که در زندگی بشریت نقش وجودی دارد در مسیر عدالت قرار گیرد و در روایات آمده است خدا هم درباره این دسته شاهد و گواه می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه هر جایی که دیدیم حق با دیگری است باید حق را به آن دهیم و چون قدرت در دست ماست نباید حق را نادیده بگریم، تاکید کرد: بشر هر آنگاه که خود را نیرومند ببیند از حق خود تجاوز می‌کند اینکه قدرت انسان را در کنترل نگیرد کاری بسیار مهم و سخت است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه یکی از چیزهایی که برای انسان مستی می‌آورد پول زیاد و سرمایه است، خاطرنشان کرد: قدرت، ریاست و جوانی از دیگر مسائلی است که برای انسان غرور می‌آورد، باید نفس خود را کنترل کنیم که اگر جلوی نفس خود را نگیرم ما را در کنترل خود می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید در این کنترل نفس از خدا استمداد بطلبیم، عنوان کرد: حتی پدر و مادر انسان هم نباید باعث شود که حق را کنار بگذاریم و باید در همه موارد دنباله روی از حق داشته باشیم و باید در مراتب مختلف فرماندهی جمهوری اسلامی هم این نصب العین باشد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdceon8x.jh8eei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما