دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 34579
مسئول امور اساتید حوزه علمیه قم:

۲۰۰۰ استاد در سطح عالی و درس خارج حوزه علمیه مشغول تدریس هستند

قم نيوز : قم نگار: مسئول امور اساتید حوزه علمیه قم با بیان اینکه اساتید حوزه ساماندهی شده و توسط بخش امور اساتید حوزه علمیه حمایت می‌شوند، گفت: ۲۰۰۰ استاد سطح عالی و درس خارج زیر نظر مرکز امور اساتید حوزه‌های علمیه مشغول تدریس هستند.
۲۰۰۰ استاد در سطح عالی و درس خارج حوزه علمیه مشغول تدریس هستند
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام عباسعلی حبیبی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط مرکز امور اساتید حوزه در راستای شناسایی و جذب اساتید حوزه علمیه، اظهار داشت: گروهی از اساتید در مدارس سطح یک مشغول تدریس هستند و گروه دیگر از پایه هفتم به بالا در مدارس تدریس می‌کنند و بخشی دیگر از اساتید کار تدریس درس خارج و سطح عالی را انجام می‌دهند و گروهی دیگری از اساتید تخصصی هستند و تدریس تخصصی انجام می‌دهند.

مسئول امور اساتید حوزه علمیه قم با بیان اینکه ۴۰۰ استاد تخصصی تفسیر در حوزه‌های علمیه مشغول تدریس هستند، افزود: اساتید تخصصی فقه و اصول و کلام در علوم مختلف مشغول تدریس در حوزه‌های علمیه هستند.

حبیبی با بیان اینکه اساتید حوزه علمیه ساماندهی شده و توسط بخش امور اساتید حوزه علمیه حمایت می‌شوند، بیان کرد: ۲ هزار استاد سطح عالی و درس خارج زیر نظر مرکز امور اساتید حوزه‌های علمیه در سطح عالی از پایه ۷ تا ۱۰ مشغول تدریس هستند و در مدارس علمیه و آزاد کار تدریس دروس حوزه علمیه را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه افرادی که قصد دارند استاد حوزه علمیه شوند باید چندین سال متوالی در سطح یک کار تدریس را انجام دهند و دارای سابقه تدریس باشند،گفت: اساتیدی که قصد تدریس درسطح عالی را دارند ابتدا باید امتحان بدهند و اگر قصد داشتند درس خارج را تدریس کنند باید از مراجع اجازه داشته باشند و همچنین چندین سال درس سطح عالی را درس داده باشند و از تجربه خوبی در این زمینه برخوردار باشند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchwmnx.23nkqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما