دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 34586
طی ۶ ماهه نخست سال جاری

صادرات قم از لحاظ وزنی ۱۴۷ درصد رشد داشته است

قم نيوز : قم نگار: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از رشد ۱۴۷ درصدی صادرات قم از لحاظ وزنی طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
صادرات قم از لحاظ وزنی ۱۴۷ درصد رشد داشته است
به گزارش قم نگار، احمد ذاکری گفت:‌ صادرات استان قم طی ۶ ماهه نخست سال از لحاظ وزنی ۸۲ و نیم هزار تن و از لحاظ ارزش ریالی ۸۶ و نیم میلیون دلار بوده است.

وی گفت: واردات استان قم طی ۶ ماهه نخست سال از لحاظ وزنی ۳۳ و ۲ دهم هزار تن و از لحاظ ریالی ۱۵۹ و هشت دهم میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: صادرات استان قم از لحاظ وزنی طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۷ درصد و از لحاظ ارزشی نیز ۲۰ و ۹ دهم درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: واردات استان قم از لحاظ وزنی ۳۴ و چهار دهم درصد و از لحاظ ارزشی ۴۸ و چهار دهم درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص عمده صادرات استان قم، افزود: ۱۰ قلم عمده صادراتی استان قم شامل مواد پلاستیکی، فرآورده‌های غلات و آرد و نشاسته، سرب و مصنوعات سرب، انواع کفش، چدن و آهن و فولاد، محصولات شیمیایی آلی، انواع چسب‌ها، محصولات گوناگون صنایع شیمیایی، نمک و گوگرد و گچ و آهک و همچنین کتاب و محصولات صنعت چاپ می‌شود.

وی بیان کرد: طرح تهیه گزارش میدانی از واحدهای صنعتی در حال انجام است که در این طرح با مراجعه حضوری به واحدهای تولیدی مشکلات و ویژگی‌های واحدها بررسی می‌شود.

ذاکری گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت با حضور مدیران مرتبط با بخش های صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کند که مصوبه این ستاد در رفع موانع تولید از لحاظ ارزشی برابر با مصوبه هیئت وزیران است.

وی ادامه داد: این ستاد شامل پنج کارگروه امور زیربنایی، کارگروه کارگری، کارگروه مالیاتی، کارگروه امور بانکی و کارگروه محیط زیست و بهداشت می شود که به بررسی مشکلات می پردازد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfvtdm.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما