سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 34618
منبع : ایرنا

تولیت حرم حضرت معصومه: زائران اربعین حسینی پیام رسان نهضت عاشورا باشند

قم نيوز : قم نگار: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: زائران مراسم بزرگ اربعین حسینی باید پیام رسان نهضت عاشورا باشند.
تولیت حرم حضرت معصومه: زائران اربعین حسینی پیام رسان نهضت عاشورا باشند
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی روز سه شنبه در دیدار جمعی از زائران اروپایی انجمن اربعین حسینی(ع) بیان داشت: پاسداشت اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امر استثنایی برای آن امام است، این در حالی است که اهل بیت(ع) همواره تلاش داشتند که شهادت امام حسین(ع) فراموش نشود و همواره باید این مصیبت را زنده نگاه داریم.

وی گفت: در ضمن عزاداری ها باید به زیارت نامه هایی که از اهل بیت برای مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رسیده دقت کنیم که آن ها در واقع احوال های شخصی و اجتماعی و طرز فکر و سرگذشت زندگی کسی که زیارت می کنیم را برای ما بیان می کنند.

امام جمعه موقت قم ابراز داشت: در زیارت نامه ها تجدید پیمان و بیعت با هر امام می کنیم و در زیارت اربعین عنوان می کنیم که ما با اهل بیت و امام حسین(ع) هستیم و هویت و هدف های زیارت در آن ها بیان شده تا درس وفاداری، بیعت در حق اهل بیت و مجاهدت در راه خدا به ما بدهد.

سعیدی افزود: قرائت زیارت نامه ها به ما این درس را می دهد که بدون این که از تحریم ها و تهدید ها بترسیم درس مجاهدت بگیریم.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) خطاب به زائران اروپایی اربعین حسینی بیان داشت: سفر پیاده روی اربعین برای شما یک ماموریت است و سفر عادی نیست و در سفر کربلا همه شما یک سفیر هستید و سفیر باید زمانی که از محل ماموریت خود برمی گردد به دیگرانی که به دیدار او می آیند داستان کربلا را بیان کند.

وی گفت: سال گذشته ۲۰ میلیون تن به زیارت امام حسین(ع) در اربعین رفتند و امسال نیز مراسمی با تعداد زیاد افراد و پرشکوه در پیش داریم و همه کسانی که به این سفر می روند باید به گوش دیگرانی که نیامدند برسانند که حق و عدالت ماندنی است و ظلم نابودشدنی است.

زائران اروپایی انجمن اربعین حسینی شب گذشته وارد قم شدند و در مراسم غبار روبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) شرکت کردند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbw0bf.rhba8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما