کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به علت عملکرد برخی از بانک های استان قم؛

نرخ بیکاری در قم افزایش می یابد

18 دی 1390 ساعت 14:48

قم نیوز: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم از عملکرد کند برخی از بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات به طرح های صنعتی، کشاورزی و خدماتی انتقاد کرد و گفت: این موضوع باعث افزایش نرخ بیکاری در قم خواهد شد.


به گزارش قم نیوز، حسن رحمانی با بیان اینکه برخی از بانک‌های استان قم در پرداخت مانده اعتبارات بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین در سال جاری، همکاری جدی را با دبیرخانه کارگروه اشتغال ندارند اعلام کرد: در حال حاضر برخی از بانک‌های استان قم به طرح‌های متقاضی تسهیلات اشتغالزایی براحتی تسهیلات پرداخت نمی‌کنند این امر باعث کند شدن امر اشتغالزایی و افزایش نرخ بیکاری استان خواهد شد.

دبیر کارگروه اشتغال شرایط دشوار و پیچیده پرداخت تسهیلات به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی در بانک‌ها و درصد بالای نرخ سود بانکی را از جمله مهمترین معضلات سیستم بانکی در حال حاضر عنوان کرد و از مسوولان بانک‌ها به عنوان بازوان مالی بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین خواست تا با دیدگاه مسئولانه تری به موضوع اشتغالزایی جوانان استان نگاه کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون پرونده های زیادی در دبیرخانه کارگروه اشتغال استان در انتظار دریافت تسهیلات است افزود: با تامین اعتبار مذکور تعداد کثیری از جوانان استان مشغول به کار خواهند شد.

رحمانی همچنین در خصوص طرح ایجاد مشاغل خانگی در استان نیز اعلام کرد که از زمان تصویب و ابلاغ این آیین نامه تاکنون به ۳۲۴۸ پرونده به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال رسیدگی و به بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات ارسال شده است.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 3464

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/3464/نرخ-بیکاری-قم-افزایش-می-یابد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir