يکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : 3464
به علت عملکرد برخی از بانک های استان قم؛

نرخ بیکاری در قم افزایش می یابد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم از عملکرد کند برخی از بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات به طرح های صنعتی، کشاورزی و خدماتی انتقاد کرد و گفت: این موضوع باعث افزایش نرخ بیکاری در قم خواهد شد.
نرخ بیکاری در قم افزایش می یابد
به گزارش قم نیوز، حسن رحمانی با بیان اینکه برخی از بانک‌های استان قم در پرداخت مانده اعتبارات بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین در سال جاری، همکاری جدی را با دبیرخانه کارگروه اشتغال ندارند اعلام کرد: در حال حاضر برخی از بانک‌های استان قم به طرح‌های متقاضی تسهیلات اشتغالزایی براحتی تسهیلات پرداخت نمی‌کنند این امر باعث کند شدن امر اشتغالزایی و افزایش نرخ بیکاری استان خواهد شد.

دبیر کارگروه اشتغال شرایط دشوار و پیچیده پرداخت تسهیلات به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی در بانک‌ها و درصد بالای نرخ سود بانکی را از جمله مهمترین معضلات سیستم بانکی در حال حاضر عنوان کرد و از مسوولان بانک‌ها به عنوان بازوان مالی بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین خواست تا با دیدگاه مسئولانه تری به موضوع اشتغالزایی جوانان استان نگاه کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون پرونده های زیادی در دبیرخانه کارگروه اشتغال استان در انتظار دریافت تسهیلات است افزود: با تامین اعتبار مذکور تعداد کثیری از جوانان استان مشغول به کار خواهند شد.

رحمانی همچنین در خصوص طرح ایجاد مشاغل خانگی در استان نیز اعلام کرد که از زمان تصویب و ابلاغ این آیین نامه تاکنون به ۳۲۴۸ پرونده به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال رسیدگی و به بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات ارسال شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.qapct1a55bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما