يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : 7326
رحمانی خبر داد:

آغاز بکار موسسات کفالت اشتغال و اقامت اتباع خارجی در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: ۱۰موسسه کفالت اشتغال و اقامت اتباع خارجی در استان قم با حضور اعضای کمیسیون اشتغال و اقامت اتباع خارجی کشور راه اندازی گردید.
آغاز بکار موسسات کفالت اشتغال و اقامت اتباع خارجی در استان قم
به گزارش قم نیوز، در ابتدای این مراسم آقای رحمانی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم به تشریح عملکرد واحد اشتغال اتباع خارجی اداره کل پرداخت وبه راه اندازی شورای حل اختلاف جهت رسیدگی به پرونده های بازرسی اتباع خارجی اشاره نمودند و عنوان کردند در سال گذشته در این شورا حدود۵۰۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی درادامه نرخ بیکاری استان قم را ۲درصد کمتر از میانگین کشور عنوان نمود و  براساس تجزیه و تحلیل از آمار کاریابی های غیردولتی استان تعداد فرصت های شغلی که به کاریابی ها اعلام شده را بیشتر از فرصت های شغلی جذب شده دانست.

رحمانی در ادامه عنوان کرد: تعداد زیادی تبعه خارجی با خانواده  که طبق آمار اعلام شده بیشتر از ۲۰هزار تبعه خارجی بالای ۱۸سال، ۱۷هزار نفر از آنان دارای کارت کار هستند و مابقی دارای گذرنامه و کارت اقامت می باشند در استان قم ساکن هستند.

خوشبختانه در مصوبه ای که درکمیسیون ساماندهی اتباع خارجی در سال گذشته صورت پذیرفت مجوز فعالیت موسسات کفالت صادر شد که جلسات آن با فوریت در استان انجام شد و تقاضای افرادی که به کمیته تقاضا دادند مورد بررسی قرارگرفت که تعداد۱۰موسسه موردتایید قرار گرفتند که امروز شاهد افتتاح اولین موسسه کفالت در کشور می باشیم.

در ادامه این مراسم آقای تهوری، مشاور محترم وزیر کشور و دبیرکمیسیون ساماندهی اتباع خارجی کشور ضمن تشکر از حضور و همکاری دستگاه های مربوطه این اقدام را یک اقدام اساسی در کشور دانسته و عنوان کردند: این اقدام از ۲سال پیش طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی شروع شد که ابتدا بایدتکلیف آن دسته از اتباع که در کشورحضوردارند معلوم می شد که طرح ساماندهی را مصوب و ابلاغ نمودند تا اتباع خارجی که در کشور حضوردارند قانونی شود. در فراخوانی که انجام شد حدود ۵/۱میلیون نفر در این طرح شرکت کردند در ادامه طرح موظف به راه اندازی موسسات کفالت بودیم که در این طرح باید همه جوانب کار در نظر گرفته شود.

موسسات کفالت حلقه ای است بین دولت و کارفرما و اتباع خارجی که باید این تعامل ایجاد شود در این طرح اتباع خارجی به صورت قانونمند به کارفرمایانی که درخواست استفاده از نیروی کارخارجی را دارند معرفی میشوند این طرح بصورت آزمایشی در استان های قم و خراسان رضوی شروع خواهد شد که خوشبختانه بدلیل آمادگی کامل دراستان قم زودتر از سایر استان ها این کاراجرایی گردید.

در ادامه باحضور اعضای شرکت کننده یکی از موسسات کفالت را افتتاح نمودند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.8eafuqetmsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما