شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 34737
وزیر ارشاد در دیدار با آیت الله نوری همدانی:

برگزاری حج امسال تقریبا غیرممکن است/ عربستان برای حج امسال ایرانیان پیش شرط گذاشته است

قم نيوز : قم نیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سه ماهه اخیر تلاش های زیادی انجام شد تا بتوانیم امسال مراسم حج را برگزار کنیم گفت: اقداماتی که عربستان انجام می دهد نشان دهنده عدم تمایل آنها به این کار است.
برگزاری حج امسال تقریبا غیرممکن است/ عربستان برای حج امسال ایرانیان پیش شرط گذاشته است
به گزارش قم نیوز، علی جنتی ظهر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به مسئله حج تمتع امسال اظهارداشت: با توجه به مسائلی که سال قبل در منا اتفاق افتاد رابطه ما با این کشور قطع شد و امروز شاهدیم که در جبهه های مختلف مانند سوریه و لبنان نیز با این کشور در جنگ تمام عیار هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سه ماهه اخیر تلاش های زیادی انجام شد تا بتوانیم امسال مراسم حج را برگزار کنیم افزود: اقداماتی که عربستان انجام می دهد نشان دهنده عدم تمایل آنها به این کار است، حتی در موضوع پاسپورت اصلا پاسخگو نیستند.

وی با اشاره به اینکه هرساله از ماه ها قبل برای قراردادهای اجاره هتل اقدام می کردیم ولی امسال هیچکدام این اقدامات انجام نشده است افزود: در سفر رئیس حج و زیارت نیز آنها برخورد خوبی نداشتند و لیستی از شروط تحکمی داشتند که گفته اند اگر اجرا نکنید اجازه حضور شما در مراسم حج امسال را نمی دهیم.

جنتی افزود: آنها حتی گرفتن مراسم را برایمان ممنوع کرده اند که زیر بار آن نرفته ایم. سعودی ها مانع تراشی هایی داشته اند و نمی خواهند از سازمان حج کسی برود در حال تلاش هستیم اما امیدی نیست که این امر تحقق پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه مساجد 22 هزار مسجد را تحت پوشش فعالیت های خود قرار دادیم، تامین کتابهای آنها و اقدامات برای نوجوانان عضو کانون مساجد از جمله کارهای انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 70 هزار مسجد در کشور داریم و هر چه از اعتبارات دولتی بیشتر استفاده کنیم می توانیم اقدامات و برنامه های بهتری برای آنها انجام دهیم.

جنتی با اشاره به اینکه در شورای فرهنگ عمومی جلساتی هر دو هفته یکبار برگزار کردیم که موضوع اصلی جلسات تحکیم خانواده بود، افزود: مهمترین مسئله امروز حفظ خانواده ها، حل مشکلات مربوط به زوج های جوان، تلاش برای کاهش طلاق در سالهای نخست ازدواج و کاهش آمار 25 درصدی ازدواج های منجر به طلاق است که راه حل هایی را جمع بندی کرده ایم که ارائه می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: ارائه آموزش های قبل و بعد از ازدواج با کمک دستگاه هایی مانند بهزیستی و آموزش و پرورش از برنامه هایی است که دنبال می کنیم و در سال گذشته عمده بحث های شورای فرهنگ عمومی بر سر این مسائل بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه قرآن و عترت اقدامات مناسبی در وزارت ارشاد انجام شده است گفت: حفظ، قرائت، درک و تدبر در قرآن از مهمترین برنامه هایی بود که برای توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) انجام داده ایم.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcd550s.yt0os6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما