چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 34887
حجت الاسلام اکرمی:

ایران در مذاکرات هسته‌ای منطق عقلانی خود را به کرسی نشاند

قم نيوز : قم نگار: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: ایران در مذاکرات هسته‌ای منطق عقلانی خود را به کرسی نشاند.
ایران در مذاکرات هسته‌ای منطق عقلانی خود را به کرسی نشاند
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی ظهر چهارشنبه در مراسم روز اربعین در جمع زائران و عزاداران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) فریضه و واجب است، اظهار داشت: در روایات زیارت همه ائمه مستحب شمرده شده و تنها زیارت امام حسین(ع) است که واجب و فریضه عنوان شده است.

وی ادامه داد: ما هیچ زیارت میلیونی به این شکل نداریم که از ایران دو میلیون نفر به آنجا بروند آن هم بیش از ۸۰ کیلومتر مسافت و حضور همه طبقات و اقشار از سراسر دنیا را شاهد هستیم زیرا امام حسین(ع) دردانه عالم هستی است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: اربعین نمایشگاهی شکوهمند از ابراز ارادت به امام حسین(ع) است، کسانی از دانشگاه آکسفورد برای مداوای بیماران به پیاده‌روی اربعین می‌آیند. بنابراین اربعین زیارت خاصی است که باید قدر آن را بدانیم.

حجت الاسلام اکرمی عنوان کرد: دعوت امام صرفاً اطلاع و ارشاد نبود با همه اتمام حجت کردند، امام در دعوت و در خیرخواهی و دلسوزی نیز سنگ تمام گذاشتند و با تمام وجود خیرخواهی کرد حتی شمر آمد برای جدا کردن سر امام، امام فرمود شمر مرا می‌شناسی؟ امام می‌خواهد در آخرین لحظه نیز او را به راه درست دعوت کند.

وی با اشاره به تعبیر «و بذل مهجته فیک»، تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی در این باره تعبیری دارند که امام فرموده من هر چه داشتم در راه تو فدا کردم از بچه ۶ ماهه تا جوان شبیه به رسول الله(ص)؛ نفرمود مهجته فی سبیلک فرمود فیک یعنی امام حسین(ع) سنگ تمام در فداکاری و جهاد گذاشتند؛ این مطالب فقط برای امام حسین(ع) است و در زیارت‌نامه‌های دیگر ندیده‌ایم .

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: دو عامل سبب بدبختی ملت‌ها و جمعیت‌ها است که یکی جهل و نادانی است؛ فردی راه بلد نیست و مسئله نمی‌داند و این نادانی او را بدبخت می‌کند که روایت داریم علم رأس همه خیرها و جهل رأس همه بدی‌ها است. امام این طور فداکاری کرد برای هدایت مردم و اینکه آن‌ها را از جهل و نادانی درآورد.

وی افزود: دومین عامل نیز گمراهی و ضلالت است؛ انسان در دوراهی و چندراهی نمی‌داند چه راهی را باید برود ، امام شهید شد تا راه درست را به دیگران نشان بدهد.

ریشه همه بدبختی‌ها در جهل و نادانی است

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان غربی برای این است که ای جوانان غرب مستقیم برای فهمیدن اسلام سراغ قرآن و پیامبر اسلام بروید و به این و آن درباره اسلام تکیه نکنید همچنین ایشان فرمودند که ببینید حرف‌هایی که دولتمردان غربی می‌زنند با اعمالی که انجام می‌دهند چه رابطه‌ای دارد. ۵ سال است سوریه‌ای باقی نمانده و کارگاه و خانه‌ای در آنجا باقی نمانده ولی همین غرب و اروپا داعش را به وجود آورده و تجهیز کردند حالا که برگشته به سمت خودشان و فرانسه را می‌زند دادشان درمی‌آید تا جایی که بشار می‌گوید من ۵ سال است این مصیبت را می‌کشم ، این‌ها برای جهل و ضلالت است.

وی تأکید کرد: در مسیر زندگی آنچه را بلد نیستیم باید سئوال کنیم و بپرسیم تا در گمراهی و جهل نمانیم زیرا ریشه همه بدبختی‌ها در همین جهل و نادانی است.

وی ادامه داد: دنیا خوب است. پیامبر(ص) آمده و زندگی کرده اما دنیاپرستی انسان را فریب می‌دهد، وطن دوستی خوب است اما وقتی به پرستش برسد قطعاً خوب نیست، امام به دشمنانش فرمود ثمن شما رضایت الهی بود که شما با چند سال زندگی معاوضه کردید. عمر سعد بهشت را فروخت به ملک ری و به آن هم نرسید.

حجت الاسلام اکرمی تأکید کرد: یادمان باشد پول و سکه و پارتی و پررویی و مقام و رأی و حتی ترس ما را فریب ندهد که همه این‌ها زودگذر است و آفت دارد و باید به خدا و آخرت نگاه کنیم.

وی با اشاره به قدرت اراده اظهار کرد: اراده یک ملت حتی در مقابل بمب اتم کارساز و مؤثر است اگر اراده ملت ایران در دفاع مقدس و اراده حزب‌الله نبود امروز قدرت نداشتیم و در همین مذاکرات نیز قدرت منطق عقلانی و اراده ایران در مقابل ۱+۵ به کرسی نشست.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjaoet.uqexozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما