چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 35117
منبع : قم فردا
حرکت دانشجویان قمی الگویی برای دیگران

۱۶ آذر متفاوت امسال در دانشگاه های قم

قم نيوز : قم نگار: تشییع شهدای مدافع حرم در ۱۶ آذر امسال در دانشگاه های قم علاوه بر زیبایی های مثال زدنی می تواند الگویی برای دیگر دانشگاه های کشور باشد.
۱۶ آذر متفاوت امسال در دانشگاه های قم
به گزارش قم نگار، روز دانشجو یا همان ۱۶ آذر امسال در کنار یادآوری روزهای استقامت و عدالت خواهی و مفاهیم استکبار ستیزی و استقلال خواهی در سال های دور ، در این چند سال متاسفانه به جولانگاه عرض افکار متفاوت عده ای به بهانه آزادی اندیشه و بیان، دفاع از حیثیت ایرانی، برخورد با افراط و .... تبدیل شده است.

اما امسال دانشجویان و دانشگاه های قم در روز دانشجو، در فضایی کاملا متفاوت، حال و هوای دیگری داشتند. برای اولین بار هفت شهید مدافع حرم در هفت دانشگاه قم به صورت همزمان تشییع و عطر زیبای شجاعت و ایثارگری آنها، مفاهیم ناب ذلت ناپذیری و عدالت خواهی اصیل را در دانشگاه های قم پراکنده کرد.

حرکتی که در آن، استتقبال چشمگیر دانشجویان نسل سوم و چهارم انقلاب از شهدای جبهه بین الملل اسلامی کاملا مشهود بود. در این مراسم با وجود بارش برف شدید، این استقبال مثال زدنی دانشجویان از شهدای مدافع حرم حتی موجب حیرت عوامل اجرایی مراسم شد.

در برخی از دانشگاههای قم بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان برای عرض ادب به ساحت شهیدان راه حق آمده بودند و با دل و جان در این برنامه شرکت کردند، در حالی که بر خلاف برنامه های سیاست زده دانشگاههای بزرگ کشور در روز دانشجو، برای مراسم تشییع شهدا اطلاع رسانی و تبلیغات آنچنانی و پرهزینه ای هم انجام نشده بود.

شایسته است این حرکت زیبا و تحسین برانگیز فرهنگی و تربیتی دانشجویان قم، الگویی برای سایر دانشگاههای کشور قرار بگیرد. به ویژه آن دسته از تشکلهای دانشجویی و دانشجویانی که اساسی ترین مفهوم و فلسفه اصلی نامگذاری این روز یعنی «استکبارستیزی» را فراموش کرده اند و یا عمدا می خواهند خواسته های واهی سیاسی و حزبی گروههای خارج از دانشگاه را جایگزین آن کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcguq9w.ak9nq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما