يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : 35206
آیت الله مکارم شیرازی:

اخلاق و معنویت به دانشجویان پزشکی آموخته شود

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اخلاق و معنویت به دانشجویان پزشکی آموخته شود گفت: مسائل اخلاقی و پزشکی باید با هم مرتبط باشند به این دلیل که جسم و جان از یکدیگر جدا نیستند و این ارتباط باید تقویت شود.
اخلاق و معنویت به دانشجویان پزشکی آموخته شود
به گزارش قم نگار، آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای اجرایی همایش «سیره نبوی در طب» اظهارداشت: برگزاری این همایش‌ها دارای اهمیت و مفید است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه ایجاد پیوند میان مسائل پزشکی و سیره پیامبر اکرم (ص) اثرات و برکات زیادی در جامعه به همراه دارد افزود: علم پزشکی نسبت به سایر علوم به معنویت و اخلاق ارتباط بیشتری دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه وجود پیوند میان اخلاق و طب عاملی است که به حل مشکلات مردم کمک زیادی می‌کند خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر شاهد حادثه تلخی در یکی از بیمارستان‌های اصفهان بودیم که به خاطر بی‌پولی بخیه چانه کودکی کشیده شد و این واقعه نمایانگر دور شدن برخی از جامعه پزشکی از اخلاق است.

وی با اشاره به اینکه برخی پزشکان ما از منافع خود برای سلامت بیماران می‌گذرند تصریح کرد: مسائل اخلاقی و پزشکی باید با هم مرتبط باشند به این دلیل که جسم و جان از یکدیگر جدا نیستند و این ارتباط باید تقویت شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دانشجویان پزشکی باید با مسائل اخلاقی آشنا شوند گفت: اگر این آموزه‌ها به دانشجویان آموخته شود شاهد این گونه اتفاقات نخواهیم بود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه اخلاق در میان اطبایی که به خدا و پیامبر هم اعتقاد ندارند وجود دارد که از تعالیم الهی سرچشمه دارد افزود: برخی پزشکان ما در همین پیاده روی اربعین به مردم و زائران امام حسین (ع) خدمت می‌کردند که این نشانه تعهد و تدین آن‌ها است. جامعه پزشکی همواره مورد احترام بوده و نباید به گونه‌ای رفتار شود که مردم طبابت را با کسب درآمد برابر بدانند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfv0dm.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما