قم نيوز : قم نگار: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در این مسجد خبر داد.
برنامه‌های مسجد مقدس جمکران به مناسبت نهم ربیع‌الاول اعلام شد
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس ابراهیمی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نهم ربیع الاول، سالروز امامت حضرت ولی عصر(عج) که در ساختمان اداری این مسجد برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های مسجد مقدس جمکران از ۲۷ آذرماه با قرائت دعای ندبه آغاز می‌شود که به طور مستقیم از شبکه یک، شبکه شما و سیمای قم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و مداحی میرداماد پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه بزرگداشت شب شهادت امام حسن عسگری(ع) نیز به صورت ویژه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، ادامه داد: به دلیل رویکرد قرآن و عترت در فعالیت‌های مسجد مقدس جمکران با همکاری شورای عالی قرآن، محفل بزرگ قرآنی را با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تدارک دیدیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به پخش برنامه محفل قرآنی به صورت زنده از شبکه قرآن و رادیو معارف و رادیو قرآن، افزود: این محفل قرآنی میزبان روحانیون و طلاب به جهت تجدید بیعت با امام عصر(عج) است که در شب نهم ربیع الاول در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا می‌کنند.

برگزاری همایش هفته تمدن نوین اسلامی در مسجد جمکران
حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: همایش هفته تمدن نوین اسلامی ۳۰ آذرماه با حضور اساتید و چهره‌های علمی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در ظهر روز نهم ربیع الاول میزبان ۳ هزار دانشجو از سراسر کشور هستیم که همایش ویژه اهل جانان برگزار می‌شود و در عصر همین روز اجتماع عمومی اقشار مختلف مردم در مسجد مقدس جمکران به منظور تجدید بیعت با امام زمان(عج) برگزار می‌شود.

فراخوان شعر عهد
معاون فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به فراخوان شعر عهد، بیان کرد: از بین اشعار رسیده به دبیرخانه ۸ شعر در مرحله اول و در مرحله دوم یک شعر انتخاب شد که با توجه به انتخاب آهنگ لازم این شعر با محور انتظار و تحولات منطقه بزودی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: ۶ پوستر ویژه به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی(عج) به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی طراحی شده که در فضای مجازی منتشر می‌شود و محتوای این پوستر‌ها وظایف اقشار مختلف مردم در دوره غیبت است.

مسابقه دلنوشته‌های دانش آموزی به مناسبت نهم ربیع الاول

وی با اشاره به همکاری میان سازمان دانش آموزی کشور و مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: مسابقه دلنوشته‌های دانش آموزی با موضوع «لبیک یا مهدی(عج) یعنی» در سراسر مدارس کشور توزیع شده و پس از دریافت آثار و داوری، نفرات بر‌تر معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اجرای برنامه‌هایی برای کودکان به مناسبت نهم ربیع الاول، گفت: با زبان هنر و کودک در مجموعه گل نرگس فضایی را فراهم کردیم تا کودکان نیز با موضوع نهم ربیع الاول و امام عصر(عج) آشنا شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر اینکه نباید از فضای مجازی برای ترویج مهدویت غافل شد، ادامه داد: کمپین فضای مجازی از روز اربعین آغاز شده و از تمام ظرفیت‌های فضای مجازی بهره گرفتیم و سایت ویژه‌ای به این منظور طراحی شده است.

اقامه عزای شهادت امام حسن عسگری(ع)
وی با اشاره همکاری میان معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و مسجد مقدس جمکران، اضافه کرد: همزمان با مسجد مقدس جمکران در بیش از ۳ هزار مسجد نیز در سراسر کشور ویژه برنامه شب شهادت امام حسن عسگری(ع) و موضوع بیعت با امام عصر(عج) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به جایگاه رنگ فیروزه‌ای در فضای دینی و عرفی، گفت: پرچم مسجد مقدس جمکران در روز نهم ربیع الاول به رنگ فیروزه‌ای به اهتزاز در می‌آید.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: به مناسبت روز نهم ربیع الاول برنامه‌های تلویزیونی نیز با موضوع وظایف منتظران در دوره غیبت و معرفی امام عصر(عج) پخش می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcayune.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما