سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 35282
مدیرکل اوقاف استان قم:

بیش از ۹۰ درصد مراکز درمانی استان قم وقفی است

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل اوقاف استان قم با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مراکز درمانی استان قم وقفی است، از افتتاح پروژه وقفی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خبرداد.
بیش از ۹۰ درصد مراکز درمانی استان قم وقفی است
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی‌مقدم در همایش یاوران وقف و افتتاحیه پروژه‌های عمرانی که صبح امروز در سالن همایش مجتمع امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه این اجتماع با دو منظور برگزار شده و منظور اول تجلیل از یاوران وقف و بزرگداشت مقوله بزرگ و مهم وقف است، اظهار داشت: پیشینه وقف از گذشته کهن این مرز و بوم همواره رسالت مقدسی بوده و نقش محوری و سازنده‌ای را در عرصه اجتماع متحمل بوده است.

مدیرکل اوقاف استان قم افزود: هر‌جا اثری از مدنیت و تمدن انسانی وجود دارد و هر‌جا که ارزش‌های اسلامی حضور داشته وقف نقش اساسی را بر دوش داشته است.

وی عنوان کرد: مراکز و آثاری که با بصیرت واقفان ایجاد شده بعضاً هزاران سال از عمرشان می‌گذرد اما هنوز آثار و برکات آن مشاهده می‌شود که مسجد امام حسن عسکری (ع) از جمله این آثار است که بیش از هزاران سال از ساخت آن می‌گذرد اما همچنان به عنوان اثری ارزشمند می‌درخشد.

حسینی مقدم با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد مراکز درمانی استان قم از طریق وقف ساخته شده است، خاطرنشان کرد: حوزه علیمه عالمان بسیاری را تربیت کرده که هر کدام از این عالمان موقوفات بسیاری را در تاریخ ثبت کرده‌اند و اثرات موقوفات ایشان همچنان پابرجاست.

مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به اینکه مقوله مبارک وقف نیازمند یاوران بسیاری است که بتواند نقش گذشته و پیشینه ارزنده خود را بازیابد، تاکیدکرد: سازمان اوقاف امروز سازمان مفتخری است و خدمات بسیاری انجام شده است اما همچنان باید به آن توجه شود.

وی پروژه مجموعه اداری و فرهنگی که در جوار امامزاده احمد به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این پروژه ۳ هزار متر زیربنا دارد و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هم در این مجموعه مستقر بوده، در کوتاه‌ترین زمان به بهره برداری رسیده است و امروز با حضور آیت الله سبحانی افتتاح می‌شود.

حسینی‌مقدم خاطرنشان کرد: دو پروژه دیگر هم مربوط به ساماندهی امامزاده‌ها است که وقتی مردم به این آرامستان ها مراجعه می‌کنند انتظار دارند که کمترین میزان بی نظمی را ببینند که این پروژه از امامزادگان علی بن جعغر و شاه حمزه آغاز شده و کم کم به دیگر امامزادگان پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcj88et.uqeiozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما