کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حقوق بین الملل دانشگاه های قم:

بسته شدن «پی ام دی» پیروزی بزرگی برای ملت ایران است

خبرگزاری ايرنا , 28 آذر 1394 ساعت 15:07

قم نگار: استاد حقوق بین الملل دانشگاه های قم با بیان اینکه بسته شدن «پی ام دی» و رای اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیروزی بزرگی برای ملت ایران است گفت: این پیروزی نتیجه دیپلماسی فعال، حسن نیت، تبعیت از ولایت و انسجام داخلی حاصل شده است.


به گزارش قم نگار، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی سه شنبه گذشته با اجماع قطعنامه پیشنهادی کشورهای ۱+۵ را تصویب کرد.

به موجب این رای، ۱۲ قطعنامه قبلی شورای حکام لغو و پرونده ابعاد نظامی احتمالی یا پی.ام.دی بسته شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیمی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: باید از رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای به خاطر این دستاورد بزرگ صمیمانه تقدیر کنیم و مردم باید قدر این تلاش ها و دستاوردها را بدانند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: آژانس بین المللی انرژی هسته ای بعد از ۱۲ سال به صورت رسمی اعتراف کرد که جمهوری اسلامی ایران دنبال تولید، تکثیر و کاربرد سلاح های هسته ای نبوده است و این مبنایی خواهد شد که قضیه پرونده ایران در شورای امنیت و همچنین موسسات تخصصی سازمان ملل به صورت شفاف دنبال و از حالت فوق العاده و اضطراری خارج شود.

ابراهیمی ادامه داد: بعد از این اقدام، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک وضعیت معمول و متعارف ممکن است مانند سایر کشورها، گاهی مورد نظارت قرار گیرد ولی این در چارچوب وظایف تلقی می شود و پرونده ایران به صورت قطعی بسته شده است.

استاد حقوق بین الملل دانشگاه های قم خاطرنشان کرد: دیپلماسی فعال همراه با حسن نیت، انسجام و وحدت ملی و تبعیت از ولی امر مسلمین و دستورات رهبر معظم انقلاب باعث شده که مجموعه ای از فعالیت ها در مورد پرونده هسته ای شکل بگیرد.

وی ادامه داد: همه این ها نشان داد که گزارش موضوع سلاح های کشتار جمعی علیه ایران دروغ محض بوده و دیپلماسی فعال توانست حق ایران را به کرسی بنشاند و این پیروزی بزرگی از نظر حقوقی نصیب ایران شده است.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 35423

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/35423/بسته-شدن-پی-ام-دی-پیروزی-بزرگی-ملت-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir