شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 35423
استاد حقوق بین الملل دانشگاه های قم:

بسته شدن «پی ام دی» پیروزی بزرگی برای ملت ایران است

قم نيوز : قم نگار: استاد حقوق بین الملل دانشگاه های قم با بیان اینکه بسته شدن «پی ام دی» و رای اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیروزی بزرگی برای ملت ایران است گفت: این پیروزی نتیجه دیپلماسی فعال، حسن نیت، تبعیت از ولایت و انسجام داخلی حاصل شده است.
بسته شدن «پی ام دی» پیروزی بزرگی برای ملت ایران است
به گزارش قم نگار، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی سه شنبه گذشته با اجماع قطعنامه پیشنهادی کشورهای ۱+۵ را تصویب کرد.

به موجب این رای، ۱۲ قطعنامه قبلی شورای حکام لغو و پرونده ابعاد نظامی احتمالی یا پی.ام.دی بسته شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ابراهیمی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: باید از رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای به خاطر این دستاورد بزرگ صمیمانه تقدیر کنیم و مردم باید قدر این تلاش ها و دستاوردها را بدانند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: آژانس بین المللی انرژی هسته ای بعد از ۱۲ سال به صورت رسمی اعتراف کرد که جمهوری اسلامی ایران دنبال تولید، تکثیر و کاربرد سلاح های هسته ای نبوده است و این مبنایی خواهد شد که قضیه پرونده ایران در شورای امنیت و همچنین موسسات تخصصی سازمان ملل به صورت شفاف دنبال و از حالت فوق العاده و اضطراری خارج شود.

ابراهیمی ادامه داد: بعد از این اقدام، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک وضعیت معمول و متعارف ممکن است مانند سایر کشورها، گاهی مورد نظارت قرار گیرد ولی این در چارچوب وظایف تلقی می شود و پرونده ایران به صورت قطعی بسته شده است.

استاد حقوق بین الملل دانشگاه های قم خاطرنشان کرد: دیپلماسی فعال همراه با حسن نیت، انسجام و وحدت ملی و تبعیت از ولی امر مسلمین و دستورات رهبر معظم انقلاب باعث شده که مجموعه ای از فعالیت ها در مورد پرونده هسته ای شکل بگیرد.

وی ادامه داد: همه این ها نشان داد که گزارش موضوع سلاح های کشتار جمعی علیه ایران دروغ محض بوده و دیپلماسی فعال توانست حق ایران را به کرسی بنشاند و این پیروزی بزرگی از نظر حقوقی نصیب ایران شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgwt9w.ak9nx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما