چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 35536
مدیرعامل شرکت گاز قم:

۸۷ درصد روستاهای قم گازرسانی شد

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل شرکت گاز قم با اشاره به اینکه ۸۷ درصد روستاهای قم گازرسانی شده‌اند، از بهره‌برداری تجهیزات گازرسانی به دو روستای قم همزمان با هفته وحدت خبر داد.
۸۷ درصد روستاهای قم گازرسانی شد
به گزارش قم نگار، غلامرضا فرجی با اشاره به اینکه ۱۵۶ روستا بالای ۲۰ خانوار در استان قم داریم، اظهار داشت: سیاست گازرسانی در حال حاضر به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است چرا که گاز رسانی به روستاهای پایین‌تر از ۲۰ خانوار به مصلحت نیست و اصلاً صرفه‌ای ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ازگازرسانی به ۱۰۵ روستا از این ۱۵۶ روستای استان قم خبرداد و افزود: ۵۱ روستا در صف گازرسانی باقی مانده‌اند، از این ۵۱ روستا به مرور تا پایان سال ۹۶ باتوجه به بودجه بند «ق» بودجه گازرسانی می‌کنیم.

وی افزود: برخی روستاهای بخش کهک و وشنوه بیش از هزار خانوار دارند و روستاهای جانداری محسوب می‌شوند که دربرنامه گازرسانی قرار گرفته‌اند. برای گازرسانی همه این ۵۱ روستا باید ۵۰۰ میلیارد ریال باید اختصاص داده شود.

فرجی با اشاره به اینکه حدود ۲۱ روستا در بخش مرکزی در صف گاز رسانی هستند، عنوان کرد: ۱۵ روستا در بخش دستجرد، ۳ روستا در بخش کهک، یک روستا در بخش جعفریه و ۱۱ روستا در بخش سلفچگان گازرسانی نشده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه روستای قمرود در هفته دولت گازرسانی شد، بیان کرد: هر روستای بالای ۲۰ خانوار و حتی روستایی که بعداً به وجود بیاید جز برنامه گازرسانی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در شهر قم هم ۹۹ درصد گازرسانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: آن یک درصد باقی مانده هم شامل مسائل شناور و در جریان می‌باشد، خانه‌هایی که تازه ساخته می‌شوند و گازرسانی نشده‌اند و یا مثلاً کوچه‌ای در پردیسان ساخته شده و یا محله جدیدی ایجاد شده است که هنوز گازرسانی نشده‌اند که بدون در نظر گرفتن این موارد می‌توان گفت صد درصد گازرسانی شده است.

فرجی با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغ وزارت نیرو باید همه روستاهای کشور هم تا پایان سال ۹۶ به ۱۰۰ درصد می‌رسد، بیان کرد: گازرسانی به روستاهای قم امروز تا ۸۷ درصد رسیده، از نیمه دوم ۹۴ گازرسانی شروع شده است و ظرف دوسال و نیم تمام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر به دنبال گازرسانی روستاهای قاهان هستیم، عنوان کرد: کلنگ گازرسانی این روستا دهه فجر امسال زده می‌شود که از طریق cng گازرسانی می‌شود، همه ۱۵ روستای بخش قاهان هم به صورت cng گازرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه گازرسانی ۶ روستا در بخش سلفچگان در هفته دولت زده شد، افزود: از گازرسانی ۲ روستا در هفته وحدت بهره برداری می‌شود، درحال حاضر مردم این مناطق مشترک هستند اما به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و گازرسانی ۳ روستا هم در بخش مرکزی هم در حال اجرا است.

فرجی خاطرنشان کرد: استان قم از نظرگازرسانی در روستا بین ۳۱ استان در جایگاه دهم قرار دارد و ۱۰ استان از نظر درصد گازرسانی بالاتر از ما هستند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcb0sbf.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما