چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 3578

200 مبلغ به مناطق خاص کشور اعزام شدند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 200 مبلغ به مناطق خاص کشور در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.
200 مبلغ به مناطق خاص کشور اعزام شدند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی در حاشیه نشست علمی و کاربردی تبلیغ ویژه مناطق خاص که در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد،
از اعزام بیش از دو هزار مبلغ به سراسر کشور در ایام پایانی ماه صفر خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر به مناطق خاص و مناطق مرزی کشور اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه مبلغان از شب اربعین تا پایان ماه صفر در محل تبلیغ حضور دارند و فعالیت‌های تبلیغی انجام می‌دهند، اظهار داشت: سعی کردیم مبلغینی با ویژگی‌های موفق و فعال و همچنین گروه‌های تبلیغی بالا در این ایام به مناطق مختلف کشور اعزام کنیم.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بومی گزینی را از دیگر شرایط اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور در این ایام عنوان کرد و ابراز داشت: استان‌هایی که دارای مذهبی غیر از مذهب شیعه‌اند و استان‌های مرزی که مورد تهاجمات مختلف فرهنگی هستند جزو استان‌های ویژه و خاص به شمار می‌روند بنابر این لازم است مبلغینی که رهسپار این مناطق هستند نسبت به موضوعات و مسائل مختلفی که وجود دارد و نسبت به برقراری اتحاد و وحدت در بین مردم توجیه شوند.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع) در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: این سامانه حدود سه سال است که فعالیت می‌کند و نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی نقد فرق و عرفان‌های نوظهور و کاذب اقدام کرده است.

موسوی آشنا کردن مبلغین و معلمین پرورشی و افراد فرهنگی موثر در جامعه با عرفان‌های نوظهور و توانمند‌سازی آنها را از دیگر فعالیت‌های این سامانه ذکر کرد و ابراز داشت: تا کنون بیش از ۲۰۰ دوره آموزشی در استان‌های کشور برگزار شده است و این دوره‌ها همچنان ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اعلام نیازی که از سوی نهاد‌های فرهنگی در استان‌های مختلف صورت می‌گیرد این دوره‌ها برگزار می‌شود که این دوره‌ها تاکنون توانسته در این عرصه موثر واقع شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.f8xbjh8nv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما