شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 35842
۹ دي روز خروش عاشوراييان در مقابل خط فتنه

۹ دي فصل رويش درخت تنومند انقلاب

قم نيوز : قم نگار: انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، یکی از به یادمانی‌ترین انتخابات پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است كه در حاشيه آن حوادث و رخدادهايي بروز و ظهور پيدا كرد كه می‌توان آن را به عنوان فصلي براي رویش‌های نسل‌های بعد از انقلاب برشمرد. نسلي كه در روز ۹ دي ۸۸ به صحنه آمد تا درخت تنومند انقلاب را پربارتر كند.
۹ دي فصل رويش درخت تنومند انقلاب
به گزارش قم نگار، با نیم نگاهی دوباره به این انتخابات می‌توان شاخصه‌های متمایزکننده آن را از دیگر رویدادهای سیاسی سه دهه پس از انقلاب را مشخص نمود.

حضور حداکثر با نصاب بی‌سابقه ۸۰ درصد واجدان شرایط شور و شوق انتخاباتی بی‌نظیری در سطح جامعه و ورود همه بازيگران داخلی و خارجی اعم از احزاب درون نظام و حتی جریانات معاند و ضدانقلاب و قدرت‌های بیگانه و رسانه‌های وابسته به رویدادهای قبل و بعد این انتخابات وجه تمایز اساسیان است.

حضور حماسی و حداکثری ملت مسلمان در این انتخابات و رأی اکثریت آنان به گفتمان امام و انقلاب، تصویری به نام حماسه ملی از این انتخابات در اذهان تداعی می‌کند. در مقابل تحرکات وسیع برخی از جریانات که قبل از انتخابات در قالب یک جنگ احزاب و پروپاگاندی غیراخلاقی آغاز شد و پس از انتخابات و روشن شدن شکست این اتحاد شوم در قالب اتهام و آشوب ادامه یافت نامی جز فتنه نمی‌تواند بر آن گذاشت.

در انتخابات ریاست جمهوری دهم حقیقت این بود که انتخابات قانونی و صحیح برگزار شده اما فتنه گران با ترویج دروغی به نام تقلب به روی چهره حقیقت خاک پاشیدند تا حقیقت به‌وضوح دیده نشود و آن را دچار ابهام کردند.

حال سؤالی که باید بدان پاسخ داد این است که این فتنه عمیق چگونه تکوین و ادامه یافت؟

در پاسخ به این سؤال بایستی فتنه ۸۸ را در سه فاز ظهور و تکوین، اوج و افول و زوال تحلیل کرد. باگذشت چند سالی از ماجرای فتنه ۸۸ و روشن شدن ابعاد پشت پرده بازیگران آن، فتنه تقلب و دروغ و افترایی که فتنه گران به‌نظام نسبت می‌دادند در روز عاشورا نقاب از چهره عوامل فتنه و حامیان آن‌ها کشید.

بی‌حرمتی در روز عاشورا نسبت به مراسم عزاداری و عزاداران حسینی، هتاکی به ولایت و آتش زدن تمثال امام راحل و مقام معظم رهبری و بیان شعارهای ضد ارزشی همه شاهدی بود بر تفکرات براندازانه فتنه گران و حامیان آن‌ها که طی ۸ماه متوالی آن را دنبال می‌کردند.دین پیرایی، دین‌ستیزی و تهاجم گسترده و آشکار به مقدسات برای خروج از بن‌بست استراتژیک آخرین حربه اساسی جریان فتنه بود. دشمنان قسم‌خورده ملت ایران که خود را در نابودی کامل می‌دیدند این بار به‌صورت وحشیانه‌ای دست به اقدامات خطرناکی زدند که نمود آن در روز عاشورای حسینی بود که روی امویان سفید نمودند و با هتاکی و حرمت‌شکنی به آن روز عزیز درواقع با ملت عزادار ایران به مقابله پرداختند.

اما خروش تاریخی ملت عاشورایی در ۹ دی ۱۳۸۸ همه نقشه‌های فتنه گران را برآب کرد. این‌چنین بود که حضور حماسی ملت در ۹ دی آخرین یخ‌های فتنه را ذوب کرد. پس از آن تلاش بسیاری برای زنده کردن جریان رو به موت فتنه صورت گرفت که با حضور تاریخی و با بصیرت ملت در ۲۲ بهمن ۱۳۸۸ آخرین میخ بر تابوت فتنه کوبیده شد.

در محکومیت حرمت‌شکنی گستاخانه جماعت فتنه‌گر در عاشورای حسینی، تجمع بزرگ ملت غیور ایران اسلامی روز ۹ دی ۸۸ سراسر کشور را فراگرفت. تجمع بزرگ عاشوراییان در محکومیت حرمت‌شکنی عاشورای حسینی از سوی فتنه گران روز ۴ شنبه ساعت ۱۵ در میدان انقلاب تهران برگزار شد و مردم عاشورایی دیگر استان‌های کشور نیز در برنامه‌ریزی‌های جداگانه‌ای در روزهای سه‌شنبه تجمعات چشمگیری را ترتیب دادند.

حماسه حضور نهم دی از ویژگی‌های بسیاری برخوردار بود. یکی از ویژگی‌های این حضور حماسی فراگیر بودن آن از جهت شرکت تمامی اقشار جامعه بود. در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی و فتنه‌های پس از انتخابات دهم عده‌ای تلاش کردند این‌گونه القا کنند حکومت پشتوانه مردمی خود را ازدست‌داده و متکی به سپاه و بسیج شده است.

رسانه‌های غربی طی ماه‌هایی که فتنه گران در خیابان‌ها دست به اغتشاش می‌زدند با بزرگنمایی تجمعات مخالفان و فتنه گران به مخاطبین خودالقا می‌کردند که مردم ایران در برابر نظام اسلامی و رهبریان ایستاده‌اند.

حضور ده‌ها میلیون نفری مردم از تمامی اقشار جامعه در تظاهرات پاسداشت حرمت عاشورا و دفاع از ولایت و نظام اسلامی، بطلان تحلیل دشمنان و مخالفان را اثبات کرد. مصاحبه‌های خبرنگاران با مردم نشان می‌داد که بسیاری از کسانی که در انتخابات به سران فتنه رأی داده بودند صف خود را از فتنه گران جدا کردند و در مقابل ساختارشکنان قرار گرفتند.

مردم مسلمان و انقلابی ایران با خروش و خشم مقدس عاشورایی خود آرزوهای آمریکا، صهیونیزم بین‌الملل و تمام متحدین آن‌ها را زیر پا لگدمال کرد. پلاکاردها، پوسترها و دست‌نوشته‌ها و شعارهای آتشین و کوبنده مردم از عمق جان آنان برخاست. به‌خوبی ثابت کرد که تمامی تلاش دشمنان جز آب در هاون کوبیدن و مشت بر سندان زدن نبوده است. شعارهایی همچون "موسوی مرگت باد، کروبی ننگت باد"، "موسوی قاتل است، محاکمه‌اش واجب است"،" ننگ بود نوکری آمریکا، ننگ بود سوزاندن خیمه‌ها"، " ما عاشق حسینیم، دشمن میرحسینیم"، " موسوی بی‌بی‌سی، عامل انگلیسی" ازیک‌طرف و شعارهایی مثل " حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست"، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد"، این‌همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده" و... از طرف دیگر نشان داد که مردم با حضور ده‌ها میلیونی خود در سراسر کشور و حضور قریب چهارمیلیون‌نفری در تهران چه می‌خواهند.

ازنظر عاشوراییان و مردم ایران که در روز نهم دی‌ماه برای محکوم کردن جریان نفاق و فتنه به صحنه آمده بودند، اغتشاشگران، آشوب‌طلبان و سران فتنه مصداق مفسد فی‌الارض بودند.

در پایان می‌توان گفت عاشورای ۸۸ صف عاشوراییان را از صف یزدیان و صف انقلابیون اصیل از مدعیان منحرف و وابسته به اجانب را کاملاً جدا کرد. عاشورا در مردم ایران بصیرتی ایجاد کرد تا ماهیت جریان‌های سیاسی و عوامل فتنه را به‌خوبی بشناسند. مردم ایران در حماسه پرشور ۹ دی به همه جهان این پیام را دادند که " اسلام فلسفه وجودی ایران است و ایران به برکت اسلام نفس می‌کشد و حرکت می‌کند. "

مردم ایران در ۹ دی نشان دادند که اسلام، قرآن، امام حسین (ع)، عاشورا و ولایت‌فقیه هویت ایرانی را تشکیل می‌دهد و هرگز اهانت به این هویت را برنمی‌تابند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcb5wbf.rhbsapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما