پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 35971
نماینده ولی‌فقیه در سپاه در قم:

آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با نفوذ دشمن نیازمند اقدام جهادی است

قم نيوز : قم نگار: نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه با شرایطی پیچیده در مقابله با نفوذ مواجه هستیم، گفت: در کشور نیاز به یک حرکت جهادی برای آگاهی بخشی به جامعه وجود دارد و باید برای مردم روشنگری کرد.
آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با نفوذ دشمن نیازمند اقدام جهادی است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی ظهر امروز در پنجمین اجلاسیه اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم که در موسسه امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه مسئله نفوذ دارای اهمیت زیادی است، اظهار داشت: به همین دلیل مقام معظم رهبری بارها در خصوص این خطر تذکر داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه در قرآن تجربیات زیادی در مورد نفوذ وجود دارد، افزود: داستان سامری یکی از این موارد است که با عملیات روانی به این وسیله جامعه به انحراف کشانده بود.

وی با بیان اینکه نمونه دیگری از جریان نفوذ در تاریخ در اتفاقات صدر اسلام قابل مشاهده است، خاطر نشان کرد: در این دوره تاریخی می‌خواستند در پوشش دین فرهنگی ضد انقلابی درست کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه این جریان متاسفانه هم قبل و هم بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) ادامه داشت، عنوان کرد: وجود عناصر مسیحی در حکومت معاویه که حتی در شهادت امام حسین (ع) هم نقش داشتند نمونه‌های دیگری از نفوذ در تاریخ است.

وی با بیان اینکه نمونه‌های از نفوذ در تاریخ ایران هم دیده می‌شوند، تصریح کرد: انقلاب مشروطه و نهضت ملی ایران از نمونه‌های نفوذ است و با وجود نقش مهمی که علما در شکل‌گیری چنین جریان‌هایی داشتند عناصر جاسوس دشمن سببی برای انحراف این نهضت از مسیر اصلی را فراهم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه پروژه سقوط امپراتوری شوروی نمونه دیگری از موارد مرتبط با نفوذ در تاریخ است، خاطر نشان کرد: آمریکا با اقدامات خود در این زمینه ابتدا می‌خواست منطقه نفوذ شوروی را مسدود کرده و سپس با اقداماتی فرهنگی انقلاب شوروی را از بین ببرد که موفق هم شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شکل گرفت و در حیات خلوت آمریکا جایگزین انقلاب شوروی شد، تصریح کرد: این موضوع حتی مورد اشاره توسط سران امریکا قرار داشته است.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه آمریکا همان پروژه‌های مورد استفاده برای سقوط شوروی را در ایران استفاده کرد، گفت: امروز شرایط برای لیبرالیزه شدن انقلاب ایران که در تفکر بنی صدر ریشه داشت فراهم‌تر از قبل است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه باید مردم اگاه باشند تا دچار بلایی که بر سر شوروی آمد نشویم، گفت: قدرت شوروی و ایران با هم قابل مقایسه نیست اما در ایران اسلامی روحیه جهادی و اعتقادات مردم به حدی قوی است که می‌توان با این پدیده مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع و خطر نفوذ در کشور جدی است، تصریح کرد: تعامل با خارج یکی از موضوعات مهم در بحث نفوذ است که در بین مسئولان در خصوص آن مباحثی مطرح است.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه با شرایطی پیچیده در مقابله با نفوذ مواجه هستیم، عنوان کرد: در کشور نیاز به یک حرکت جهادی برای آگاهی بخشی به جامعه وجود دارد، باید برای مردم روشنگری کرد و جریان‌ها را برای آنها تبیین کرد تا همه از این اتفاقات با خبر باشند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcezo8x.jh8nfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما