قم نيوز : قم نیوز: دفتر برنامه‌ریزی و نظارت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آیین‌نامه احداث، تعمیر و بازسازی واحدهای حوزوی زیرمجموعه این مرکز را ابلاغ کرد.
آیین‌نامه احداث و تعمیر ساختمان مدارس علمیه خواهران ابلاغ شد
به گزارش قم نیوز، سید‌داوود ساجدی اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه احداث و تعمیر واحدهای حووزی، سرمایه‌گذاری برای ساخت و ساز بنای واحدهای حوزوی در صورتی ممکن است که واحد حوزوی از شرایط ویژه‌ای برخوردار باشد از جمله آنکه میزان زمین و فضاهای مورد نیاز، در شرایط طبیعی بر اساس تیپ‌های تعیین شده باشد.

وی افزود: شرایط و مشخصات زمین مورد نظر برای ساخت واحد حوزوی باید شرایطی از جمله تناسب کاربری املاک و مستغلات همجوار با زمین مورد نظر به لحاظ فرهنگی، بلامعارض بودن و فقدان شائبه مشروعیت در افکار عمومی، برخورداری از امنیت اجتماعی لازم، فاصله مناسب با مجموعه‌های عمومی مردانه، عدم اشراف ساختمان‌های اطراف بر ساختمان مورد نظر، دور بودن از فضاهای پرازدحام و دارای آلودگی‌های زیاد صوتی و امکان دسترسی آسان به زمین از نظر بهره‌مندی از خدمات شهری را برخوردار باشد.

مسوول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه باید مالکیت زمین در مراجع رسمی به نام واحد حوزوی مورد نظر به ثبت رسیده باشد، ادامه داد: تعداد طلاب شاغل به تحصیل، شاخص اصلی در تعیین انواع نمونه‌های ساختمان(تیپ‌بندی) واحدهای آموزشی با لحاظ کردن شرایط محیطی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نمونه‌های ساختمانی مدارس علمیه خواهران در چهار تیپ دسته‌بندی شده است، عنوان کرد: امکانات و فضاهای مورد نظر در هر یک از این تیث‌ها شامل فضاهای آموزشی‌ تربیتی، فضاهای اداری، فضاهای خدماتی و فضاهای جانبی پیش‌بینی شده است.

ساجدی خاطرنشان کرد: حداقل زمین مورد نیاز در این تیث‌بندی‌ها از ۶۰۰ تا ۳ هزار متر مربع است و پیش‌بینی شده حداقل هزار تا ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا در این مدارس علمیه احداث شود.

وی عنوان کرد: تصمیم‌گیری در مورد انتخاب تیپ برای احداث ساختمان واحدهای آموزشی متناسب با تعداد جمعیت، داوطلب، امکانات موسس و نیاز محل در ۱۰ سال آینده با پیشنهاد معاونت اداری‌ مالی در کار گروه پشتیبانی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران انجام می‌گیرد.

مسوول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: این آیین‌نامه، معاونت اداری‌مالی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را موظف می‌سازد در طراحی و احداث بنای واحدهای حوزوی و ایجاد فضاهای کالبدی، اجرای شاخص‌های ارزشی به شرحی که در آیین‌نامه آمده است را پیگیری کند.

وی با اشاره به لزوم حفظ مشارکت مردم در احداث و اداره واحدهای حوزوی بیان کرد: بر اساس قسمت دیگری از این ‌آیین‌نامه، معاونت اداری‌ مالی و سایر مسئولان مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران موظف شده‌اند در راستای گسترش میزان مشارکت مردم در امر ساخت و ساز واحدهای حوزوی و افزایش سهم حضور و دخالت آنان در تامین هزینه‌های مربوطه، به عنوان امری ارزشمند و ضروری، تلاش کنند.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdci.uapct1aqvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما