دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : 36082
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم مطرح کرد

هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال جمع‌آوری پسماند شهری در قم

قم نيوز : قم نگار: سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از هزینه ۵۰۰ میلیارد ریالی جمع‌آوری پسماند و پاک‌سازی شهر خبر داد.
هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال جمع‌آوری پسماند شهری در قم
به گزارش قم نگار، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به تقسیم‌بندی پسماندها اظهار کرد: پسماند به کلیه موادی اطلاق می‌شود که ازنظر تولیدکننده بی‌ارزش بوده و دورریز است.

وی پسماند عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه را از انواع پسماند دانست و گفت: بر اساس قانون جمع‌آوری پسماند عادی که شامل زباله‌های خانگی می‌شود و اثرات مخرب و خطرزا ندارد برعهده شهرداری‌هاست.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بر اهمیت جداسازی پسماندها در منازل برای کاهش هزینه‌های جمع‌آوری تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تقسیم‌بندی زباله‌ها پیش از جمع‌آوری آسان‌تر بوده و هزینه‌ای برای خانواده‌ها در برندارد، این امر موجب تسریع در جمع‌آوری و کاهش هزینه‌های شهری می‌شود.

وی بابیان اینکه جمع‌آوری پسماند و پاک‌سازی شهر سالانه ۵۰۰ میلیارد ریال برای شهرداری هزینه دارد خاطرنشان کرد: این هزینه در صورت مدیریت مردم بر روند جمع‌آوری و تقسیم‌بندی در منازل کاهش چشمگیری خواهد داشت.

میرابراهیمی ادامه داد: اگر شهروندان در جمع‌آوری و انتقال زباله‌های شهری همکاری لازم را داشته باشند، هزینه صرفه‌جویی شده در بخش‌های دیگر شهر استفاده خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت دقت در مصرف اقلام منزل و کاهش تولید زباله‌های خانگی تصریح کرد: استفاده از ظروف ماندگار در منازل تأثیر زیادی در کاهش تولید زباله خانگی خواهد داشت.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم استفاده از کیسه‌های مخصوص زباله را امری مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: جداسازی زباله‌های خشک از تر اهمیت بسزایی در روند جمع‌آوری و بازیافت زباله‌ها خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciruap.t1aqv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما