کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خبرداد:

نان سنگک قم رتبه نخست کیفیت در کشور را کسب کرد

خبرگزاری مهر , 23 دی 1394 ساعت 15:15

قم نگار: مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان قم، گفت: نان سنگک در قم رتبه اول کشور در کیفیت را کسب کرده است.


به گزارش قم نگار، فرهاد زارع  اظهار داشت: پژوهشکده غله کشور دارای سیستم مجهزی است که نمونه‌های گندم و آرد تولید شده و همچنین نان پخته شده در سطح استان‌ها را جمع‌آوری و از نظر کیفیت مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: استان قم در کیفیت نان سنگک دارای رتبه اول کشوری و در کیفیت نان‌های لواش و تافتون رتبه‌های دوم و سوم را کسب کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم در خصوص کارخانه‌های فعال آردسازی در قم، افزود: پنج کارخانه فعال آردسازی و همچنین ۷۰۰ نانوایی فعال در استان قم وجود دارد.

برخورد جدی با متخلفان

وی بیان کرد: بازرسی روزانه بوسیله اکیپی متشکل از سازمان بازرسی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت به صورت دوره‌ای از نانوایی‌ها به منظور بررسی کیفی، کمی و بهداشتی انجام می‌گیرد و با واحدهای متخلف بلافاصله برخورد جدی می‌شود.

زارع با اشاره به اهمیت وجود سبوس در نان‌ افزود: وجود سبوس در نان‌ مورد توجه ویژه قرار دراد زیرا سبوس دارای اسید آمینه و آهن است که نقش مهمی در سلامتی انسان ایفا می‌کند.

وی همچنین در خصوص کیفیت نان‌ افزود: ۳۰ درصد از کیفیت نان مربوط به نوع گندم، ۳۰ درصد مربوط به آسیاب، ۳۰ درصد مربوط به تخمیر و ۱۰ درصد مربوط به PH آبی است که در نان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 36148

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/36148/نان-سنگک-قم-رتبه-نخست-کیفیت-کشور-کسب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir